Onsdag den 29 april

Öppnade på jobbet, full fart hela dagen. Utematte med barnen med tema area och omkrets . Sedan Grön Flagg, rastaktivitet och hatt-tillverkning och lite läxläsning.

Var och tankade bilen, hem och sedan stöda jag från fem till nio .

Vilken dag!! Den kunde fått ett roligare slut tycker jag .....

Tisdag 28 april

Började dagen med löpträning tjugo över fem ......

Sen kurs på jobbetdag

Måndag

Uppe och drog till jobbet tidigare. Jobbat. Sofia ringde och vill ha hjälp att frosta av kyl och frys.

Middag hos Sofia !

Sen kväll i Haninge och sedan hem i sängen .

Söndag 26 april

Klockan 04,31 ringer telefonen , jag är hemma nu mamma! Bara min lilla älskade Sofia som vill berätta att hon har kommit hem hel från krogen. Hon är för go hon ! Svårt att somna om, låg i sängen och bloggade och surfade på nätet. Vid sex somnade jag om och vaknade vid halv åtta. Tvättmaskin på, städ av kök och sen lite löpträning . Körde halvmilen och det gick så bra :-)

Efter dusch och frukost blev det en sväng till Nynäshamn. Sedan tvättade jag bilen.

Efter lite lunch intog jag sol-läge. På framsidan blev det +34 grader och då passade jag på att förbättra solbrännan lite.

Till kvällen kom tjejerna ut på söndagsmiddag och vi grillade kött ....middag ute i kvällssolen - så gott !

Tog en kvällspromenad , en PW och sedan hem och betala räkningar. Somnade på väg till huvudkudden.

Lördag 25 april

Morgonpromenad , en riktigt bra Power-Walk idag , sedan duschen och iväg till bilträff. Tankade i Länna, både bensin och energi.

Morgonträningen !

Så under underbart att få köra bil igen !

Träffade kompis i Nacka som jag hängde med under dagen.

Träffade mycket vänner och kompisar på träffen, så bra dag.

Hängde med ut till ett garage och kollade på en riktigt fin dragracingbil.

Åkte sedan mot stan, handlade i Länna var förbi Sofia och tog det lugnt i Haninge. Körde tre glada tjejer till Teke2Arena, sedan var jag drottning hem genom natten och så hopp i säng.

Somnade gott efter en lång och innehållsrik dag.

Fredag 24 april

Började morgonen med Löpträning och telefonsamtal från kvart över sex. Nu är Blondie hemma , lite saknad tydligen .
Sprang till Grindsjön efter halvmilen . Måste se vatten !

Sen kom Lars på Fikabesök .

Efter morgonfika med Lars varvet dags för jobbet. Så mycket kramar , så fina ord, presenter, teckningar, paket , massage, telefonsamtal etc. Från barn, kollegor och föräldrar. Jag har varit efterlängtad !

Hemmalväll med tvättmaskinen och Power-Walk . Somnade gott .

Torsdagen den 23 april

Klockan på ringning. Löpträning . Frukost och sedan morgonpromenad på stranden.

Hämtade bikinin och pressade en timme vid poolen och badade i poolen innan avfärd. Idag har jag resfeber/ flygrädsla , började dagen med vin.

Packade, duschade och väntade på transfern.

Hej då hotellet !

Incheckning !

Fastnade i passerkontrollen , en Spanjor  som jobbade där kom fram efter att de muddrat mig och frågade om han fick känna på mig? Helt okey svarade jag. Han var så imponerad över min solbränna, att den var äkta och inte kroppsmålad. Att jag var så brun efter tolv dagar fattade han över huvud taget inte. Lite kul faktiskt / en glad och trevlig Spanjor.

Flygresan hem var tung. Fick lov att beställa in fler småfladkor med vin. Idag var jag flygrädd.

Landade 18.37 på Arlanda. Checkade ut, hämtade bilen och sen middag på Max i Länna. Hem och hopp i regn säng- så skönt!

Sista dagen 22april

Uppe bra tid, körde en löpträning och ändå tidig frukost.  sedan morgonpromenad till några butiker för att köpa handbagage och lite presenter. Sedan blev det poolen och en bra bok, sola och dricka Sangria.

Gym på stranden.

Lunch på stranden och bad i havet.

Långpromenad på eftermiddagen till Villa dela Rosa, inköp av lite alkohol och sedan middag .

Packade på kvällen , tror att både Maria och jag hade sorg. I morgon ska vi åka hem.

Näst sista dagen 21 april

Ännu en vacker morgon . Älskar verkligen det här livet. Morgonpromenad på gång med havet som musik.

Fotat från stranden och upp mot bergen

Katter överallt men som snälla personer matar dagligen så de har det hur bra som helst !

Promenad till Apoteket för min onda fot

På kvällen blev det mulet och vågorna verkligen rullade in.

Lite häng i soffan i hotellets entré .

Sedan en kvällspromenad

En rätt bra dag, tiden går för fort. Jag vill inte hem. Kollar resa redan nu. Kollar på allt, vill allt.

Måndag 20 april

Ännu en fin morgon !

Efter frukosten blev det strandpromenaden innan marknaden öppnar idag !

Gick på marknad i nästan tre timmar ! Den var så stor så den räckte fram till vårt hotell.

Sen blev det poolen med bad i poolen och i havet. Jag simmade i havet ett bra tag , det är så härligt.

Efter tapas-middag blev det kvällspromenad och inköp av aftersun till Maria. Somnade rätt skoltrötta och med min vänsterfot som inte är okey,

Söndag 19 april

Vaknade ganska sent och åt sen frukost. Känns som man blivit Spanjor och fallit in i deras lunk. Äter sent och vaknar sent. Hade otrolig lust till löpträning när jag vaknade men min fot är inte bra, det känns inte bra. Men det blev en morgonpromenad i stranden och med fötterna i havet . Vilken underbar start på dagen, tänk om msn kunde börja så hemma. Springa / gå utmed havet och höra havets mäktiga muller när vågorna / dyningarna rullar in. Det är så gott för sjölen !

Idag har vi solat vid havet , hyrt solsäng och slängt bikiniöverdelen ! I Spanien slipper man trassel med bikinitopp vid havet , men inte vid poolen på ett lyxhotell ( tur är väl det ). Badat i havet hela dagen , tror att det är 19 grader i vattnet och hur salt som helst . Medelhavet är så salt och helt fantastiskt. !

Salt i håret......blir ännu mer Blondie ;-)

After Besch på Marias balkong i värmen. Vi skrev vykort , målade naglar, drack vin från orten och lyssnade på musik. Sedan drog vi ner till poolen och badade , jag simmade 500 meter.

Lite dusch och fix sedan blev det middag .

Efter det dusch och sen sen middag med kvällens utbud / tema  som var ostbuffe , så otroligt gott och roligt att få prova olika ostar till gott vin. Sedan blev det häng på hotellrummet - vi orkade inte mera !

Summerar : en bra dag vid havet <3

Lördag 18 april

Efter en sen och god frukost blev det morgonpromenad .

Sen häng vid poolen hela dagen. Sola, bada, läste, sov, Sangria ja bara njöt.

Idag har jag badat i havet flera gånger, så mycket härligare än poolen.

Salt i håret !

Sen var det balkonghäng hos Maria före middagen.

Godnatt , ny dag i morgon . Vem vet hur den dagen ser ut // kram

Fredag den 17 april

Hade klockan på väckning för att lämna tillbaka bilen i tid. Åt frukost tillsammans sedan gick Maria och jag på en strandpromenad. Gick i vattnet och myste i morgonsolen. Hittade en aftonklänning i en butik utmed Strandvägen. Idag är det en fin morgon !! Kommer att bli en fin dag och jag är så lycklig att Maria är här.

Utsikt från Marias rum.

Från Marias balkong 😍

Frukost

Poolen tidig morgon !

Morgonpromenad utmed stranden i havsvattnet, kan man börja dagen bättre ? Näop ! Det kan man inte !

Hittade en skön katt som visste hur man ska ta vara på livets dagar.

Idag var det sola och bada hela dagen vid och i poolen. Somnade ett pat gånger i solen och låg och läste en bra bok. Vaknade vid fem och var så sugen på löpträning, tog mig en runda på en halvmil och det kändes så bra . Mycket energi och laddning av kroppen - älskar verkligen löpträning .

Hemma på hotellet efter löpträning.

På Marias balkong i solen före middagen, jag njuter varje minut och sekund i solen. Allt blir så bra med lite sol.

Att ta en bild på sig själv i solen ger vissa skuggor - lite osmart ! Yes.

En sak som är säkert är att jag längtar inte hem och jag skulle kunna vara hör i två månader till, köpa mig en lägenhet och börja plugga Spanska. Här vill jag leva , här vill jag åldras. Vilket underbart ställe, dessutom bara två timmar till fin skidåkning !!!! God mat, Sangria, trevligt folk och framförallt solen och havet. Jag har hittat en plats i livet som jag verkligen gillar.

Längtar inte ens hem efter bilarna, men det hade varit häftigt att ha Svarten här!

Torsdag 16 april , i en bil

Efter frukost idag hyrde vi bil och åkte mot Granada och vidare upp i bergen och till Sierrra Nevada.

Vi åkte bara uppför och uppför, till slut kom vi till en gaciär. Här kunde man åka skidor. Om det nu är någon dom undrar om jag hade velat hyrt skidor och pjäxor och testat, så fundera och gissa ?

Vi var nu uppe på 3300 meters höjd.

Här vill jag åka skidor.

En Intetsport butik , häftigt !

När vi sedan vände och åkte hemåt så åkte vi genom molnen. Msn såg ingenting!

Så vacker utsikt hela tiden.

Efter Sierra Nevada åkte vi till staden Motril. Där hittade vi en fin parkering och en fin strand, men allt låg öde.

Strandpromenaden låg öde, så fin promenad. Ett par rullskridskor här skulle passa bra.

Palmer överallt , jag ÄLSKAR palmer !

En otroligt lång och vacker strand.

Stötte på tre killar som körde Windboard.

Bara så otroligt vackert, jag är kär !

Letade etter speciella klippor i Nerja och hittade en strand, men vi hittade inte just den Klippan vi ville hitta.

Åkte upp i Frigiliana och tittade på den vita staden.

Tur att vi hade hyrt en liten bil, här var vägarna så smala och på ett ställe trodde jag att vi aldrig skulle kunna vända och ta oss hemåt igen.

Stannade och tittade på utsikten över Torrox.

Tycker att det varit tungt att sitta i bilen den vackraste dagen på hela veckan. Men vi hoppas att det blir fint i morgon också ! Har koll på vädret .

Åkte upp i bergen ovanför hotellet, så nyfiken på att se hur det såg ut där. Området heter Algarrobo och är blandat med odlingar och fina hus och trånga gator/ gränder.

Middag på hotellet !

Slappa på rummet innan Maria ska hämtas på flygplatsen. Rummet är stort och helt okey!

Mot Malaga och Aeropouerto de Malaga.

Åkte förbi San Miguel bryggeriet.

Nästa gång jag är i Sierra Nevada ska jag åka skidor.

Onsdag 15 april

Vaknade till rytmen av ett regn , ganska skönt faktiskt ! Lite häftigt att få uppleva storm ena dagen och regn den andra. Torrox har visst 320 soltimmar per år, det regnar inte ofta och jag får uppleva det just nu. Stora tunga vattendroppar faller ute på balkongen.

Frukost såklart ! Och gott som vanligt !

Ute fortsatte regnet och inne gjorde restaurangpersonalen Smoothie på beställning . Känner mig som en prinsessa !

Vädret idag , vi får se vad som stämmer!

Tog en morgon promenad / shoppingrunda. Två nya skor, en kjol, en  skjorta , bikini-trosor , linne, hårspännen etc.

Mulet väder och varmt - faktiskt rätt härligt om man får erkänna, man behöver inte alltid ha sol.

Sen kom solen och jag böt om till bikini och tog en strandpromenad .

Här har en tjej som gillar att vara vid havet gått. Älskar att gå i stranden och få havets våg mot mina ben, vader och fötter. Jag plockar stenar och snäckor och njuter av det salta havet.

Hemma från strandpromenaden måste man Tvätta fötter innan bad och solande i Poolområdet . Hela hotellområdet är inhängnad med grindar och lås. Här får inte vem som helst vara.

Sol och slappa vid poolen på eftermiddagen .

Började på en bok idag ....lite Sangria och mys i solsängen.

Börjar få lite färg!

Snart dags för lite middag ....

Har det så bra, kopplar av och bara njuter av stunden. På torsdag kommer Maria ner.

Tisdag 14 april

Frukost

Sen promenad

Efter morgon-promenad så blev det poolbad och Sangria

Middag och sen kvällspromenad. En kvällspromenad i storm, kände mig som StormStina.

Hemma i mörkret.....

Måndag 13 april

Sover otroligt dåligt, håller på att tappa humöret men så kommer solen fram och då blir allt lite bättre.

Fin morgon i Torrox ....

På väg till frukost !

Efter frukost vandring i Poolområdet !

Lite häng på balkongen ett tag .

Sen en morgonpromenad .....hamnade på en riktig marknad där det såldes ALLT möjligt , det blev flera inköp idag.

Idag har jag handlat smycken, skor, flip-flop, bikini, väska, klänning, tre linnen och ett badlakan. Det känns tillfredställande !

Köpte lite jordgubbar också från området .

Vandrat omkring på stranden, solat lite och mår väldigt bra.

Min nya bikini ;-)

Efter stranden jagade vi upp en försäljare på väskor och jag köpte mig ännu en snygg väska . Är tokig i väskor och skor och bikini och ....   Just det!

Efter strande blev det häng vid poolen och lite Sangria.

Efter en dusch lite middag och ....

Här är det buffé som gäller. Min tallrik är full av sallad !

Sen lite soffhäng !

Innan sängen blev det en kvällspromenad .

Rapport

Rapport från mig.

Jag har det rätt bra, men just nu vill jag bara ha värme. Det är kallt, fryser hela tiden och har inte sovit på två nätter. Känns tungt och jobbigt , längtar nästan hem till min säng och mitt duntäcke .

Vi bor på ett lyxhotell och till middagen måste man klä upp sig. Idag måste jag ut och leta skir och klänning , igår var det gränsfall att det inte blev någon middag . Jag har bara gymnastikskor och träningskläder med mig !

Nu ska jag ta ett varmt bad.

Igår gick jag 1,5 mil på förmiddagen och 8 km på kvällspromenaden. Är lite sugen på löpträning - vi får se hur dagen blir......

Det ska nog bli bättre väder idag !

Söndag

Mulen morgon med morgonpromenad .

Sangria vid poolen.

Middag

Kvällspromenad

Lördag 11 april

På väg till Arlanda ..

Skönt häng med två grabbar på Famous bar, vi missade en hel del men fick så mycket mer. Skratt och nya vänner, ena killen hade varit jobbarkompis med Lelle tidtagning- på Malmby.

Sen upp i luften !

Sen lite gott, gott i gott gott

Färden var gropig och turbulent, som att köra en gammal Corvette med en 454:a.  Lite metanol innanför västen klarar man mycket.

Malaga AirPort

Framme på hotellet ❤️

Paella, pizza, lasagne - allt på en gång.

Efter middagen var det mörkt !

Kvällspromenad

Somnade gott men frös hela natten !

Lördag morgon

Nu har jag uppdaterat bloggen en vecka tillbaka i tiden. Kommer säkert lägga upp foton här under veckan !

Fredag

Jobbat lite för mycket och för länge idag, men vad skönt. Suttit med papper och kontorsarbete halva dagen sedan var vi ute och pysslade. Jag gjorde smoothie till mellis idag till alla barnen.

Det här är jag !

Efter jobbet bör jag till sommardäck på min älskade Chrysler.

Så vacker kväll

Hamnade sedan i Kökssoffan

Torsdag

Löpträning efter storstädningen. Plockade bort alla skidkläder och dammsög av mina
pjäxor som var fulla med sand från parkeringen i Trysil. Storstädade hela huset.

På kvällen blev det middag för sju personer. Vi åt så gott och skrattade så mycket.

Mitt underbar bonusbarn satt vid köksbordet och önskade sig min goda äppelpaj, och
vips så stod det en på bordet. Tur att man hade äpplen hemma, hade inte planerat
att göra efterrätt också. men gott vart det.

Onsdag 8 april

Löpträning, benen är starkare än på länge och halvmilen gick så bra.

Frukost!

Mina citronträd doftar så gott! De blommar just nu...........

På väg till jobbet och en ny dag. En dag med överraskningar!
Var till Södertälje efter jobbet och handlade kläder och mötte Ann.

Så vackert ute!

Sen lite löpträning i den fina, vackra kvällen.

På kvällen efter halvmilen hoppade jag ner i polen.
Vid halv tolv hoppade jag ner i min sköna säng.

Tisdag 7 april

Har haft en bra dag på jobbet och är full-laddad medenergi. resan till Trysil har var en
boost för mig. Är inte stressad, känner mig stark och utvilad. Benen har fått sitt.
Kroppen och knoppen sitt. Idag har jag varit arbetsmyra BettanTimell.........

Monterat, renoverat, byggt om, målat bänkar till bollplan, lagat tvättmaskin etc.

Måndag 6 april

Har planerat hur jag ska tillvara på de sista timmarna i backen.
Idag ska vi åka hemåt vid ett. Först till stugan för lite lunch och städning av hus och bilar.
Sedan packa och åka hemåt.

Pjäxor på till musik............blå, blå himmel och vatten........sandaler i plast.
Hmmm, pjäxor i plast.

GPSen lurade in oss på en väg som var helt ok att åka på men det var en grusväg.
Vi kom i alla fall fram till Mora där vi skulle lämna av en tjej.

Sedan körde vi genom Rättvik...........snö i backen ovanför hotellet. Vi ska hit i slutet
av juli då det är Classic Car week

I Stockholm ganska sent, lämnade en person i Sollentuna, en i Stockholms City.
Maria fick lite panik som skulle upp och jobba om några timmer. Vår chaufför var så
snäll att han körde hem Maria till hennes lägenhet, sedan tillbaka till Haninge där alla
stod och väntade på packningen. För den hade vi !

Snälla personer kan få min hjälp tillbaka. Jag hjälpte till att tvätta bilarna nere vid port 73
klockan kvart i tolv på natten. Snäll som jag är, men fort gick det och den hjälp jag erbjöd
uppskattades och jag uppskattade att han körde hem Maria. tror det kallas win - win.?

Söndag 5 apri

Ännu en bra dag i backen. Har inte så mycket mer att säga mer än att jag mår som en prinsessa!

Lördag

Vacker morgon, sol idag också!

På väg till backen.

Bilderna talar nog själv.
1. Sol och vackert väder.
2. Fin skidåkning.
3. LAX till lunch och lite vin.
4. Skidåkning från 9.30 - 16.30
5. Solen har gjort sitt i ansiktet.
6. Påsk buffé
7. lekar och teater
8. La mig tidigt.

Fredag 3 april

Vaknade för sju till en vacker morgon och hoppas att dagen vill bli fin.

Maria på parkeringen, snart ska vi testa backarna!

Dagen har varit mer än bra! Vilken fantastisk skidåkning. Jag är mer än nöjd. Lite jobbigt att
hitta i liftsystemet. Mitt lokalsinne gör att jag bara förvirrar mig bort hela tiden. Jag tror jag är
där och att jag kommer dit om jag åker där osv. men jag kommer hela tiden fel.
Åkte med reseledaren på förmiddagen som visade oss systemet, sjutton personer som väntar
på varandra - helt otroligt, och att det fungerade. efter lunch drog Maria och jag till svarta backarna
och åkte där själva.

Sen vart det after-ski med Rydell och Quick.

Halv fem gick bussarna hemåt till matlagning och lite avkoppling.

Nattlektyr blev pistkartan...........

Torsdag 2 april

Vaknade och det var snö ute idag, jag behöver inte stressa iväg och åka till Trysil. Nu kan jag hänga i Flottsbro - ju! Tog det lugnt en stund på morgonen, började senare idag och det behövdes för min lilla kropp. Idag har vi haft påsk hela dagen på skolan känns det som. Alla barn gjorde häftiga påskkycklingar att ha på huvudet, lovar er att det såg roligt ut på skolgården.

Hämtade Maria i VH och sedan var det samling för avfärd klockan halv fem i Haninge. Vi fick åka gul bil, det är påsk nu :-)

Maria somnade i bilen efter tolv minuter, hämtade en person i Årstaberg. Stannade i Sollentuna för att hämta fler personer och köpa bilgodis och tidning, en händelse och upplevelse som vissa aldrig varit med om. - En tjej som går i på Shell och köper Bilsport ! ( Den tjejen är jag och i min värld har det hänt ofta) Men kul med reflektioner, jag tar ju vissa saker för givet bara eftersom det är min vardag.

Stannade sedan i Borlänge för att äta hamburgare på MAX och hämta upp fler personer.
Efter vi hade ätit styrde vi bilen vidare mot Norge i den fina kvällen.

Solnedgången var så vacker, bästa biografen på länge.

Framme i Trysil klockan ett, i säng efter två.............somnade på direkten.
Är så lycklig att jag kom iväg, har träffat så härliga människor. Det här kommer att bli bra.

Onsdag 1 april

Öppnade på jobbet, fullt race. Blev grundlurad halv åtta av en kille i fyran som ropade. - Elisabeth kolla en Lamborgini ! Klart att jag vänder mig om och kollar ;-) Sedan ringde Sofia och lurade mig så in i norden, hon behövde låna pengar för att hon satt i bilen in till tandläkaren för att hon hade slagit ut sina framtänder, och det gick jag på också ! ( Sofia vet att jag alltid har varit rädd om deras tänder, att de slår sönder ett knä eller bryter armen gör inget, men tänder. Hallå! Det ska man vara rädd om! )

Hem och fixade matlådor till Trysil. Packade bilen med allt som ska med till Trysil. Skidor , pjäxor, mat och kläder. Allt skulle lämnas i Haninge och packas inför avfärden i morgon.  Min kropp hamnade i stress och jag bara skakade och grät under kvällen. Vill inte åka orkar inte packa och fixa allt, och dessutom jobbet uppepå detta. Allt går i 180 just nu!

Ringde Maria och sa som det var, jag orkar inte åka - jag är slut som artist. Hon gav mig massor av energi och ett fint SMS och vips var jag i VH och träffade henne, hämtade hennes packning och fick en fin present. Hon hade köpt present till mig då hon var i Oslo förra helgen. Jag blev så glad och kände direkt att det är klart vi åker! Var och lämnade packningen och handlade det sista på Maxi, lämnade Maxi fem över tio - hallå!
Mitt fina pannband som jag ska ha i Trysil.

Tisdag den 31 april

Jobbar mer än vad jag ska göra. Känner mig lite stressad eller kanske rent av superstressad. Idag var det påskbuffé på jobbet med alla barnen och fullt ös med påskpyssel.

Efter jobbet stressa iväg och handla skidfodral till resan och all mat. Jag ska fixa lammstek - fy farao!

Men jag lyckades med allt och det tack vare goda råd från en vän, helt plötsligt blev det ingen lammstek utan påskskinka som sedan visade sig vara så god. Inför resan till Trysil är det som så att vi bor i ett kollektiv och alla tar med sig något till påsk-buffén. Frukost och luncher ska man a med sig själv och lunch äter man i backen i någon värmestuga eller ute i backen.

Väl hemma så somnade jag gott och sov hela natten fram till 04.16. Jag förstår inte varför min kropp ska vara så morognpigg, men egentligen gillar ju det så varför ska jag gnälla på det här egentligen?