Tisdag

Idag är jag trött ! Vill ligga kvar och bara sova i min säng.. ....

Var förbi verkstaden för att kolla upp varför min motorlampa på bilen tänds och släcks. Det var lugnt, bara till att köra.

Klart piggare efter lite kaffe idag , nu har jag tankat etanol ;-)

Måndag

Måndag morgon - Jag öppnar på jobbet. Det känns bra. Idag mår jag bra. Helgen har varit rätt okey ..

Mystisk person sovandes utanför huset, han har iallafall polisen tagit hand om och det känns skönt. Fick lov att åka hem från jobbet vid halv åtta , då hade jag puls.

Tog mig en paus med Tesla och allt kändes bättre ( för oss båda tror jag )

Jobbade till fyra, mycket utvärdering idag. Jobb vid datorn är inte min höjdare. Sedan inköp av mat och middag för barnen. Gjorde sommarens första rabarberpaj och den blev så otroligt god.

Middagen smakade så gott!!!

Sofia hade köpt en present till son mamma. En present som hon tyckte jag skulle ha. Älskade unge , min underbara Sofia. Hon sa att det stod "mamma Elisabeth" på just den här klänningen.

Får hoppas att det händer något trevligt den här sommaren så att jag får användning av min nya klänning . Jag tucker väldigt mycket om den, den var liksom bara JAG!

Har en hel del önskemål om sommaren, Öndkar mig själv en bra, fin, skön och helt fantastisk sommar!

Rättvik är bokat, American Caf Show Norrtälje bokat, Power meet bokat, Wheels Solvalla bokat, Mantorp bokat.

Sedan får vi se bad resten av dagarna bjuder på. Ingen som vet !

Sköna söndag !

Sköna söndag !!
Idag sov jag länge och så gott . Mår så bra ena dagen och sämre den andra dagen. Idag mår jag bra.

Frukost på altan

Halvmilen i sol ...

Före halvmilen och efter....solen gör underverk ! Älskar sol och sommar ..

Rensat ogräs i bikini- gjorde ont , brännässlor är inte snälla. Solat ett tag och vilat min kropp. Nu lite lunch ....

Idag hat jag njutit av dagen och dessutom fått min kropp brunare, mer avslappnad och i knoppen en känsla av semester . Ja faktiskt , jag har känt det som om det är semester . Jag har slappat i solsängen, vaktat Tesla som fått testa att gå ut. Läst en bok och lyssnat på musik hela dagen = semester

Helt plötsligt dök Jennis och Maria upp och spred lite glädje sen drog jag till gymmet. Kände att kroppen behövdes trimmas, körde ett mindre styrkepass sedan en promenad. På väg hem ringde en kompis så det blev en kvällsfika på ett fik i Haninge fram till tio då de stängde. Fick dessutom tillfälle att köra bil så som den ska användas !

Idag har jag trimmat kroppen och inte bilen, mår så mycket bättre än igår. Igår kväll var jag "låg" och nu i topp. Precis så som en del beskriver mig. ON - OFF

Lördag

La mig i morse klockan två och vaknade  06.36. Drog på mig löparskorna och drog halvmilen..... Idag är det sommar ute. - äntligen sommar !!

Hem till frukost, dusch och plocka ut bilen. Träff med CCS idag till museum . Vi träffades i Jordbro och tog oss till Tumba.

Ett helt underbart museum , ett ställe att bara få gå omkring och mysa på. Så fantastiskt fiiiiiiint på alla tänkbara sätt.

Hem till biltvätt och fika med Corvette-vänner. Tvättade tre bilar ....

Middag och siesta idag också.

Fredag

Tvätt med Tesla denna morgon och ett skönt bad i poolen.

Efter det jobbet, idag mår jag inte bra. Vet faktiskt inte varför men det är mycket yrsel i kroppen eller rättare sagt i knoppen, Efter jobbet åkte jag hem och sov i en och en halv timme. Efter en härligt god räkafton körde jag ut C4an och drog till Haninge för att tanka bilen, själv behövde jag tanka energi.

Drog vidare till Sveavägen och Vanadis.

Träffade kompisar utan för Mc Donalds

Hade en trevlig kväll i den sköna sommarvärmen inne i Stockholm. Mycket bilar och en hel del vänner. Hämtade en kompis vid halv ett och körde hem honom. Fyllekäk på Vegabaren och en skön tur hem genom natten ut på landet, Älskar att åka bil, att bara få köra och köra. Låta motorn få varva ur, växla ner, växla upp, ta en kurva i hög fart eller en raksträcka. Det är en sådan här kväll som får mig att leva och må bra.

En siesta efter jobbet och sedan en natt med bilen !!!

Torsdag

Uppe tidigt och lämnade in bilen på verkstad.

Min bil hon träffade två killar där !

Sen lite frukost ute i solen och efter det vardagens jobb och roligheter med barnen.

Körde en träningsrunda ute idag, så härligt !!

En skön kväll med värme , en fika och inköp i Haninge.

Onsdag

Började dagen med att anmäla mig till en aktivitet med CCS på lördag. Vi ska samlas i Jptdbro för  cruising till Tumba för besök på ett nytt bilmuseum .

Jobbade ute idag en stund !

Efter jobbet åkte jag till gymmet och körde ett träningspass.....

Min bil tar mig dit jag vill just nu :-)

Efter att vårdat kroppen och ätit lite gott så har jag en kompis som kör biltransporter som jag hade bokat upp till kvällens uppdrag. Vi var till mamma och pappa och hämtade mammas bil. I morgon ska den in på verkstad.

De bjöd på glass och sommarbär och vi kom inte därifrån förrän långt efter tio. Men det gäller visst att ta vara på sommaren...... Dagen blev iallafall lång

23 juni

Bra arbetsdag med chefen och sedan blev det gymmet. Hem och laga middag och sedan TV ihop med Bloggande. TVn är inte så upphetsande.........

22 juni

Jobb och träningspass. Älskar mina stunder på gymmet............

En annorlunda och tuff kväll..............

21 juni

Började morgonenatt lägga upp bilder på bloggen, har inte uppdaterat på över en vecka - fy!
Var en sväng och handlade mat till kvällens middag. Sedan firade vi födelsedag med hembakade bullar och tårta, kopplade av i solen och sedan blev det en god middag. Presenter till katten som flyttat in, hon har fått namnet Tesla. ( förstår du?) Jag som dessutom inte vill ha en katt i huset............

Kvällens promenad var dock inte lika upphetsande.

20 juni

Lördag och träningsdag. Började med en löpträning, körde lite bubbelpool - spa för kroppen, promenad ut i skogen och sedan .........vad gör man? Regnet bara öser ner och jag städade faktiskt upp på mitt rum.

19 juni

Midsommarafton, började dagen med att åka till gymmet och köra ett styrketräningspass. Efter gymmet åkte jag hem och planterade om lite blommor och njöt faktiskt av livet inne i växthuset. Efter dusch och lite nya kläder vart det midsommarfirande med god mat. Hade en mycket fin midsommarafton på fler sätt. God gubbröra från Mobergs receptbok, Pavlova, gammeldansk till kaffet som vart en ny succé, sill-lunch och mata hästar. Champagne och lite annat gott........

18 juni

Började dagen med löpträning innan arbetsdagens start. Efter jobbet åkte jag hem och bakade långt in på natten. Jag bakade över hundra bullar, fyra sockerkakor och en tårtbotten. På söndag ska vi fira födelsedag. Jag lovar att det luktade gott i hela huset den här kvällen.

17 juni

Efter en hård dag på jobbet hi, hi , hi så åkte jag hem och tvättade Corvetten och sedan tvättade jag av Chryslerna också. Njuter av att sommarvärmen är här. Nu vill jag verkligen ha sommar! Vill inte ha regn och kyla.

16 juni

Efter jobbet drog jag med en kompis ut på Gålö där vi gick en lång promenad och sedan grillade lite middag i solnedgången. Jag saknar verkligen livet med båt. Att få sitta på ett berg och se solen gå ner och samtidigt få grilla något gott att äta. Hemma lagom till sängdags.

15 juni

Måndag och arbetsdag efter en god frukost och en fin morgon. Efter studiedag på jobbet så blev jag bjuden på middag i Nynäshamn på båten Freja där jag åt en god plankstek. Mätt och belåten tog vi en fin promenad utmed strandpromenad och vidare ut  på Knappelskär där vi stannade upp i kvällssolen och bara njöt av livet. Havet är så vackert och solen, fiskmåsarna, stränderna av vackra stenar, rosor och jag kan nog fortsätta hur långt som helst. Allt är så otroligt fint och vackert just nu. Fantastiska Sverige.

14 juni

Hemresa över Ölandsbron. Vi var fem Corvetter som hade sällskap och vi stannade på vägen för att äta lunch ihop. Vi gjorde ett stopp i Söderköping för att köpa glass och koppla av utmed Göta kanal att tag. Åkte hem och bytte bil eftersom jag skadade ryggen då jag packade ner all klubbmaterial under morgonen. På väg hem stannade jag upp för att ta en kvällspromenad med en kompis och en fika ihop med en annan kompis. Hamnade i säng alldeles för sent igen...............men, men man lever bara en gång.

13 juni

Idag var vi med på rallyt och körde runt på Öland och svarade på frågor och avverkade tio mil innan hamburgare på Strand och senare ansvarade jag för rösträkningen som i år satte nytt rekord. Övriga år brukar vi sitta fram till fem i år var vi klara kvart över fyra. Helt otroligt team jag hade fått ihop, grät av lycka när det går så bra och allt bara flyter på. Är så stolt över frivilliga medlemmars insatser.

Den årliga ¨Häppen

Jag fick utmärkelsen av Ivan Memorials  ;-)

Middag och Molle van pris. bara att gratulera. Fest och dans fram till småtimmarna idag också.

12 juni

Började morgonen med en löpträning, körde halvmilen genom staden som var så fint dekorerad. Det var nog ingen som tog miste om att det var Corvette-klubben som var på besök-

Efter löpträningen tvättade jag av bilen och då var klockan ännu inte åtta. Körde över Corvetten till gräsmattan där hon fick stå ihop med alla andra Corvetter. Vi var totalt över tre hundra stycken!

Mamma och jag gick upp på staden efter en god frukost och handlade lite kläder och åt Champagne glass.

Jag fick lite egen tid för att lägga mig på balkongen och sola ett tag innan jag skulle jobba i incheckningen, ha möte för nya medlemmar och vara värdinna på sponsormötet. Sedan var det grillbuffé och partaj fram till midnatt. Sedan satt jag och pratade fram till fem då solen gick upp. Var tiden tog vägen vet jag inte. Sov två timmar för att gå upp sju och ladda om inför rallyt.............

11 juni

Idag var det arbetsdag....
Styrelsemöte klockan nio till tolv. Incheckning mellan två och tre. Distriktsmöte tre till fem. möte nya medlemmar halv sju. Sedan middag och ett härligt bluesband som spelade, musik och dans fram till småtimmarna. Vi minglade runt och sparkade däck i solnedgången.

Min älskade underbar mamma som bara gick runt och njöt av livet. Hon gillade livet till max........jag tycker hon är cool.
Lovar att det var en hel del som tyckte det var häftigt att jag och mamma på 81 år drog på sommarmöte ihop.

10 juni

Mamma och jag hittade ett mysigt rast-ställe som vi åt vår lunch. Det smakade så gott i solen och efter ett tag kom det fler vänner som åt lunch ihop med oss. Vi åkte sedan ihop fram till Borgholm. Allt är så mycket roligare och det går så mycket fortare att köra två-ett sträckor ihop med en kompis. Han var draghästen!

Det tog inte mer än sju minuter och jag hade första glaset serverat, dessa fantastiska underbara Corvette-vänner och då speciellt vissa av dem så är så helt fantastiskt snälla. Blir så tacksam över att jag har dem i min närhet och att de är så fina mot mig, jag hoppas att jag ger dem energi tillbaka.......

Kom upp till hotellrummet och jag både rös och grät av lycka, här ska jag bo i tre dagar. Denna vackra utsikt med hav, sol, båtar och Corvetter. Älskar Öland, älskar att känna mig som en Prinsessa och det gjorde jag då jag kom in på rummet och drog isär gardinerna. Man får nypa sig i armen flera gånger om. Jag vet att tiden för att hinna sola är knapp och jag vet att jag kommer ha mycket att göra, men då jag är ledig så ska jag njuta av livet..............så som bara jag vill ha det!

På kvällen var vi ett gäng som gick och åt god mat på restaurang Robinson. Det var så gott!

Kvällen på Strand var helt magisk, vi åt god Ölands-buffé med mycket gott att äta. Den var Så Mycket Bättre än den vanliga pyttipannan. Kvällen blev mycket trevlig med en suveränt duktig trubadur som spelade så mycket bra låtar och lät som ett helt band. Somnade mycket gott den här kvällen.

9 juni

Skolavslutning på jobbet, en dag i smärtans tecken. Hade så ont att jag till slut bara satte mig ner och grät. Hur länge sedan grät man av smärta? kommer faktiskt inte ihåg.
Det syns knappt på fotot, eller hur??

Vi dekorerade skolgården med både det ena och det andra, barnen hade gjort så mycket fint och vackert blev det! Alla föräldrar och släkt vart så glada och nöjda över den fina skolavslutningen.

Jag kom inte från jobbet så speciellt tidigt, full fart för att hämta upp mamma hos Ann-Catrin för att vi ska i morgon åka till Öland. Lika bra att hon sover hos mig så vi kan komma iväg i ganska god tid. Mamma och jag hade en fin kväll ihop och lagade god mat, jag packade lite kläder och packade bilen. Medan jag provade ut mina kläder ringde en kompis och ville komma förbi på en fika. Det blev ganska sent innan mamma och jag var klara - så vi släckte nog inte förrän vid två på natten. Lovar att vi sov gott. Dessutom längtar jag så mycket till Öland och sommarmötet i år.

21 juni

Önskar alla en fortsatt skön helg. Har precis laddat upp alla bilder en vecka tillbaka. Texten ska bara till sedan ligger det lite att läsa här på bloggen !!
Suttit i Kökssoffan medan jag väntat på att två kladdkakor ska bli klara , nu ska jag fixa tårtan !!

Måndag 8 juni

Var extra tidigt på jobbet idag för att sedan vara där till det att vi stängde. Idag har vi gjort badkläder till skolavslutningen !!

Hemma i solen kopplade jag av ordentligt. Satte mig i solstolen och tog ett glas vin.

Sedan blev det lite bubbel . Tränar inför helgen !!

Snart är det dags för sommarmöte !!

Söndag 7 juni

Hade en lugn morgon, ute är det kallt och trist. Städade hela huset och efter lunch tog jag mig en siesta. Sov från elva till halv två.

Efter det blev det lite bilvård igen !

På eftermiddagen drog jag till gymmet och körde ett styrketräningspass. Är så glad över min kropp!! Jag blir bara starkare och starkare.

Mötte mamma och pappa i Årsta för att hämta hennes väska till Öland. Kvällen tillbringade jag hos en kompis, fick lite middag, promenad och trevligheter.

Nu längtar jag till Öland !

Lördag 6 juni

Idag är det nationaldagen så vi hissade flaggan.

Varmkörde C4an och böt olja på den.

Sen drog jag till gymmet för ett styrketräningspass !

Lyckades hinna med lite shopping eftersom det ändå regnade i Haninge.

När jag kom hem hade jag lite bilvård. Motorlampan är tänd. Tvättade bilen i kvällssolen ..... Härliga lördag !!!

Körde en polering så HON blir vacker !

Sen tog jag och festade till lite

På kvällen blev det oljebad och andra trevligheter

Fredag

Idag skulle jag ha vilodag, men det blev inte så. Drog ut på en löpträning före jobbet.

Stannade kvar på jobbet i två timmar fram till sju för att städa bort papper på skrivbordet. Känner mig mindre stressad då.

Efter jobbet visade det sig att bilen hade druckit ur all bensin- igen !

När jag kom hem hade jag fått en present i brevlådan och då kom tårarna . Blir så rörd när mina vänner är så snälla mot mig . Fick present på jobbet också och fint SMS igår .

När jag kom hem blev det lite räkor och sedan myskväll i utespat !

Torsdag 4 juni

Sovmorgon , körde en löpträning  vid sextiden ......

Efter duschen drog jag till gymmet

Sen var lite jobb, handlade på kvällen och fixade lite uppdrag. Somnade sött på kudden den här kvällen.

Onsdag 3 juni

Öppnade på jobbet , fick ändra dagen pga regn. Efter jobbet drog jag och tränade .

Efter gymmet åkte jag till Sundby Gård och träffade kompisar , kollade on bilar. En klart blåsig och kall kväll

Hem till värmen och rn mugg te.

Tisdag 2 juni

Öppnade! Började dagen med musik och show ute. Dansade loss med barnen, så härlig start på dagen. Sedan jobb, jobb, jobb.

Hämtade Sofia, handlade mat, middag med barnen !

Måndag 1 juni

Börjar nio idag. Drog till gymmet vid sex och gick till ett mycket bra gympass mellan halv sju och kvart över åtta. Är så lycklig över min kropp. Den fungerar som jag vill! Är uppe i vikter och repitioner som när jag slutade . Sist jag var igång med träningen var för två månader sedan och nu fattar jag inte varför man gör uppehåll ??!!

Den här morgon hade vi ösregn .....

Dagens selfie !!!

Jobbade till halv åtta med tidningen på skolan. Hem till tvättmaskinen och lite slappa.

Söndag

Löpträning på morgonen !! Trimmar kroppen just nu, intensivt !!!

Hem till bubbelspa .....

Drog till Bromma och grattade mor på morsdag. Fikade och pratade bort en stund.

Var i Haninge och handlade lite träningskläder och annat.

Drog till gymmet idag också

Hem till middag och en kvällspromenad

La mig i rentvättade säng som en superlycklig kvinna !! Har personer som bryr sig som jag inte ens skulle tro eller tänka mig som bryr sig. Vilka otroligt fina vänner jag har . Jag är rik på vänner. Älskar verkligen mina vänner. Hoppas de kommer att finnas där resten  av mitt liv.

Lördag

Vaknade och funderade över vad var det som hönde i natt ? Ut på staden och leta barn, som tur var låg hon där i sin säng. Små barn - små bekymmer, stora barn - stora bekymmer. Jag som hade tänkt åka på stora Hansen-dagen,

Drog till gymmet och körde ett bra träningspass.

Hem till sen lunch och städ av huset, en kvällspromenad lyckades jag hinna med också

Inget Corvetteväder idag. Regn hela dagen utom ett litet uppehåll under promenaden.