Vänner

Vänner, vänner, vänner!!
Tur att man är lyckligt lottad och har alla dessa fina personer runt sig ..Skulle inte klara mig utan dem

Söndag

Söndag i dubbel bemärkelse. Fick dricka te, kaffemaskinen är trasig igen. Meckade ner maskinen och fick igång den, så imorgon blir det kaffe :-) fixade med blommor, vattnade, körde en Power Walk och rensa ogräs. Drog till Västerhaninge för lite inköp. Hamnade i storm, sen åska - blixt - och spöregn. Översvämning. Passade på att tvätta bilen när jag kom hem, då solen tittade fram. Sopade/rensade ur carporten. Åkte till sjön och tog ett dopp,, hem till middag och sedan möte med Christer. Gjorde check med Ove och sen packade jag lite. Fia ringde och hon hade det bra. Maria har det bra. Jag har det bra.

Lördag

Lördag och semester. Hur skön dag som helst ! Började med att mecka kaffemaskin, men nu får den gå till servicekillarna i Jordbro. Den är inte riktigt klok. Skickar felkoder hela tiden. Städade ur plånboken, tvättade och diskade. Hade en hel del kvitton i plånboken !!!

Körde en löpträning och sen massage i en timme pch fyrtio minuter. Biltvätten är grym. Jag får ändra inställning till det hela .

Vid tolv åt jag frukost och eftersom klockan var efter tolv och jag har semester så blev det ett glas rosé . Nu kopplar jag av.

Låg i solen och myste, tog en siesta. Löste korsord och bara njöt av dagen. Leo kom förbi och vi hade vattenlek. Lite mellis före kvällsbadet ..

Tog moppen till badet .

Sen blev det middag och siesta nummer två.

Packade ihop gummibåten, packade saker i Corvetten som ska till Benny och Rickard. Sen körde vi massage i bubbelbadet och oljade in hela kroppen med olja, dock ej motorolja. Jag börjar må bra och tycker saker är roliga. Mår så mycket bättre ocv det är jag glad över.

Fredag

Vaknade och kände mig så mycket bättre. Började med att mecka kaffemaskin, sen storstädning och lite jobb med klubben. Pratade i telefon, solade och hade en bra förmiddag i skuggan. Det är varmt ute!

La mig i solen under mitt olivträd. Ihop med en San Miguel så är Spanien-känslan 100%.

Man ska leva !!!

Var och badade i insjön.

Laga lite middag före avfärd in mot Sveavägen. Lars kom förbi och åt med oss.

Medan jag duschade hade grabbarna fixat fram min bil. Lyx !

Sen drog vi mot Stockholms City

Öhrnen bjöd på fika, han är helt fantastisk

Igår träffade man många Corvette-vänner. Det var varmt och skönt ute. Vi gick hela Sveavägen, åt glass på Donken och träffade ännu fler Corvette-vänner på en restaurang uppe mot Sergel.

Fin - skulle kunna tänka mig äga

Corvetter - många !

Byggde biltvätt i sanden

Vaknade och intog mina morgonrutiner. Två muggar kaffe i skuggan, korsord och lite mobilsamtal. Tog en Power-Walk i värmen.

Hade en vattenflaska med på rundan. Orkar inte springa i värmen ...

Duschade och tog sen en promenad till stranden/badet. Idag ska jag vara strandraggare 😀

Hittade en kille som jag byggde en biltvätt med i stranden. Så otroligt söt och ville hela tiden att jac skulle fylla på mer vatten i Biltvätten ! Så mysigt man kan ha det i solen - stor kram till Leo som gav mig mycket energi .

Sen fick jag åka med bakpå hem, ragg nummer två.

Skulle iväg och handla lite. Min bil låter konstigt. Tyckte att det lät illa om den i onsdags då jag var på väg hörn från Tofsö. Mycket riktigt, skölden på höger fram är på väg bort. Det vad till att ställa in den i garaget och så blir det mecking i morgon. Efter shoppingen blev det middag och sedan kvällsdopp!

Så fin kväll. Efter badet var det daga att testa nya rosé-vinet.

Mycket skålande via FB, så jac fick fylla på.

Sen gjorde jag det. Tog en kall och fick massage...

Tors dag

Dagens sanning och dagens väder !

Onsdag 22 juli

Onsdag och värmebölja - hur skönt som helst! Satt i skuggan och fikade idag också. Gillar inte solen på morgonen när jag ska fika, den är för varm!

Tog en Power-Walk med en halv liter vatten i en flaska med mig. Nu behöver man dricka mycket, tufft att träna i värmen. Hem och duschade, fixa lunch och sen packa badkläder. Drar en sväng till Tofsö idag. Är inte så stark i själen att jag orkar med tunnlar under vattnet, annars hade det blivit en tur till Muskö. Nu blev det färja ...

Färja och Chrysler. Älskar den bilen! Åker så skönt och det är så bra ljud i den.

Ut på havet en sväng för att nada och sola !!

Sen grillade vi fisk och åt så gott!!

Ibland kan livet vara helt underbart !!

Livet ska och bör vara helt underbart, det är alldeles för kort för att inte njutas på det sätt man själv vill njuta det på ! Tänk först och svara sen. Gör dina egna val och gör dig själv inte illa.

Tisdag

Tisdag idag , andra dagen på andra semesterveckan. Idag tog vi ner gummibåten från vinden och pumpa upp den. Åkte till båtklubben, sjösatte gummibåten och satte på snurran.

Drog ut till en ö, badade och sen ville inte snurran starta. Vi började ro hemåt, efter en stund ville motorn iallafall starta och vi slapp ro hem. Badade och solade på bryggan. Maria kom ner en stund och vi dök en del från bryggan.

Sen åkte vi hem och mecka med snurran. Ett nytt tändstift så startade den och lite tomgångsljustering. Testkörde i vatten-tunnan 😀

Sen blev det rödvin och sen rosé

Sen kvällsmackan och nubbe

Snart är det jul igen !!

Måndag med semesterkänsla

Idag är det måndag och första dagen på två veckor som jag går en känsla sv semester. Känner mig inte stressad utan mer hel i hela kroppen. Kan avslöja att den här dagen vart så otroligt bra och att den äntligen gav mig semesterkänsla  vilket jag inte haft någon känsla av tidigare under de två veckor jag har haft.

Vaknade tidigt och fikade, duschade och fixa matsäck, kläder och packa in cykeln i bilen.  Var i Bergs slussar klockan tio, parkerade bilen och laddade för en cykeltur utmed Göta Kanal. Stannade efter en mil och åt lunch på rn brygga.

Sol och värme. Båtar, cyklar och folk som badade i kanalen över allt!

Cyklade till Borensberg där vi badade och åt glass.

Totalt hade vi cyklat sex mil när vi kom tillbaka till Bergs slussar . Så härligt!!! Cyklade i bikini ...

Åt middag när vi solat och badat klart !

Kanalhamnurgare - det enda som är kopplat till Amerika/Corvette just nu! Har ställt Corvetten åt sidan, har ingen lust eller ork till bilar just nu.

Kvällspromenad i ett stängt slussområde....

Hemma i skogen väntade älgarna på oss

Somnade gott och lycklig efter en skön kvällsdusch. Tacksam för att jag känner mig lyckligare än på länge. Hoppas det bara blir bättre och bättre nu. Jag har två veckor kvar av min semester!

Söndag

I natt var jag mamma-taxi. Fick en känsla av augusti, kräftor och höst när jag gick upp mitt i natten.

Vaknade tidigt som vanligt, fikade och löste korsord. Tig en löpträning.

Vet de katten om inte KATTEN behöver lite löpträning också.

Så härligt att köra löpning på landet.

Efter löpningen åt jag frukost med Maria i solen. Fick yrsel och la mig i skuggan. Låg hela dagen på "bryggan" hemma och läste ut en bok och sov siesta.

Hus i sikte !

Efter middagen åkte vi ner till båtklubben och körde en mindfulness på en riktig brygga. Så härligt för själen. Saknar båten varje dag under semestern. Att körs bil och ligga på vägarna och nöta mil är inte min melodi när det är 35 grader ute och stekande sol.

Snart dags att lägga fast min framtid.

Åkte hem 100% gladare, lyckligare, välmående - tänk att så lite kan göra så mycket.

Lördag

Lördag och vaken kvart i fem. Gick upp och satte mig vid symaskinen för att skapa något nytt av något gammalt. Igår var jag på ÖoB och köpte ett överkast. Delade det på mitten och sydde två nya fodral till mina slitna gamla Sacco-säckar. Passade på att fika under stunden jag sydde. Det blev bra rycker jag !!!

Sen drabbades jag av yrsel och illamående. Låg på golvet och krälade, kunde inte gå, fick panik över situationen att åka iväg. Att fixa och ha en tid att passa. Ramlade totalt ihop i en stress-relaterad situation. Hela kroppen skaka, jag frös och svettades.  Kunde inte stå rak., var yr och mådde illa. Efter lite vatten och att jag bestämt mig för att vara hemma blev situationen bättre.

Fick för mig att plåga kroppen sås jag tog en löpträning och det gick jättebra!

Klarade halvmilen  😀

Sen kom jag i bättre form och det ländes bra.

Efter lite lunch kom regn och mörker , då jag tog mig en siesta . Vaknade vid tre och var yr, illamående och fick en känsla av att jag hade hjärnblödning ( vet inte hur det känns, men jag kan tänka mig att det känns så ). Låg i soffan och läste om stressrelaterade symtom - har många som stämmer in på mig.

Sofia ringde och ville att jag skulle sätta in pengar på hennes konto för hon, Maria och två kompisar ville komma ut och grilla. Vi grillade gott och satt ute och pratade, sen körd jag Naria till en fest. Vi åkte till sjön och badade !

Sen kom sol, några teg droppar och runt vår tomt mullrade åskan en bra stund, vi klarade oss och fick uppleva en regnbåge.

Körde tjejerna till tåget och hamnade framför TVn och en bra film.

Hämtade Maria mitt i natten då mobilen ringde, fick en känsla av höst !

Jag har iallafall lärt mig att stress tar över din kropp och styr den som den vill , man tappar greppet !

Fredag 17 juli

Vaknade före fem och det mår jag bra av, gick upp och meckade ner kaffebryggaren för att få till ett par muggar fika. Tvättmaskinen på, diskmaskinen på. Efter en stund löparkläder på. Drog ut på halvmilen och det gick jättebra, körde paus och mindfulness på bryggan.

Lite träning också mage - rumpa - armar

Hem och måla skohylla och stegen en gång till, dusch och sen korsord i solen. Efter lunch drog vi till köpcenter och sen på fika till Pilefors. Hemma vid sju.

En Gammeldansk och en öl.

Monterade dit tak och snärjde ut Humlen.

Fixade med mina citronträd.

Middag och kvällsfylla, jobbigt med semester ;-)

En ganska värdelös dag

En ganska värdelös dag. Sov till halv tio, vilket jag kanske gör Max fem gånger per år. Sen är hela dagen förstörd!

Medan jag fikade grundade jag en skohylla.

Idag har man suttit i bilen, åkt runt och letat saker, var med ut till Muskö och kolla jobb. Han inte ens stanna upp för ett bad för det skulle kollas jobb på annat ställe. Att åka bil i Muskötunneln känns läskigt. Fick fika hos vänner som ska bygga hus på Muskö :-)

Hem till solaltanen, målade lite. La på lackfärg på skohyllan och började måla en stege.

Sen vart jag glad för att Tobbe hjälpte mig att snygga till Chryslern ifram. Slipade ner såren i plastspoilern, byggde upp och lackade. Jag blev så glad.

Syns knappt att den varit skadad ifram.

Sen blev det mopperace ner till badbryggan. Höll på att slira omkull i sanden .....en fin kväll.

Sen middag och lite vin. Somnade sött i soffan !

Så. bra onsdag

Så bra onsdag. Efter löpträning och lite avkoppling hemma tog vi Corvetten och körde till Trosa. Ikväll är vi bjudna till Tofsö och bästa vänner där. Bestämde oss för att köra över Skanssundet - så fin väg.

I Trosa åt vi stekt strömming, potatismos och rårda lingon på Trosa Sjökrog.

Sen vandra vi ner till hamnen, utmed kanalen och in i staden.

Handlade lite saker och när vi kom till bilen hade vi fått parkeringsböter - skit!

Grillade, åt och drack gott ihop med ett härligt gäng Corvette-vänner.

Klockan sju lånade jag gäststugab deras och satt i styrelsemöte. Efter en timme kom Janne med rosé till mig. Det kallar jag lyx!!

En bra dag idag !!

Trimma kroppen

Trimmar kroppen. Undrar vad man har för tid på 402 meter?? Nu går det bra med löpträning och jag fyller bara på med rätt oktan just nu. Ska vårda min kropp, min motor, byta olja och tanka rätt.

Så här vill jag leva !

Drog ut på halvmilen i morse !

Träning på bryggan !

Stannade och plockade blåbär och åt upp, jag är en brunbjörn och inte någon jävla delfin, uggla eller annat djur enligt FB.

Laddar ....

Onsdag

Onsdag morgon och jag har nu suttit och arbetat med klubbjobb och fikat. Nu längtar jag till min löpträning ❤️❤️❤️

Tisdag 15 juli

Tisdag morgon med kaffe, betala räkningar, mail, klubb-jobb och lite annat. Sen kom elektrikern förbi, lite jobb. Jag körde en löpträning - tog halvmilen vid halv tio ...

Sol och slappar dag med korsord och inga måsten.

Vid tre blev jag sugen att kära en halvmil till. På med träningskläder och dra iväg, msn har ku semester 😘😘😘❤️

Träningen fick jättebra !

Hem till stretching i skuggan

Lite middag och allsång på Sjansen !

Måndag morgon

Måndag morgon och min kropp värker. Jag har ont, idag är jag seg. Ska ta det i min takt, ingen löpträning idag. Följer med till Nynäshamn och möter regnet. Hämtar ut ett paket :-)

Köper ny matta till min C3a

Nytt mobilskal och skydd till min livlina för alla samtal, chatt, SMS och MMS. Allt stöd jag får av mina vänner.

Funderar på livet är iallafall något jag gör !!

Sen middag och moppetur i regnet till vänner!

Lite mumma gott, gott i gott gott!

Moppen hem i regnet - härligt!!!

Blöt kväll .....

Tonåring

Hittade en bild på mig när jag var tonåring !!!

Söndag morgon

Söndag morgon ! Vad hände ? Varför ? Festade till igår kväll, blev typ full. Åt gott och drack gott - vaknar klockan fem idag fast jag la mig sent. Varför kan inte jag göra som alla andra ? Sov ut på morgonen, ta det lugnt, vila, somna om !

Gick upp fem, mådde bättre efter kaffe. Drog ut på löpträning före åtta - så härligt ute :-)

Sprang en halvmil, fortsatte springa till insjön, tog en paus. Körde situps på bryggan :-)

Fortsatte med en Power-Walk till bäverdammen, måste bara kolla in den.

Plockar blommor på väg hem ❤️

Sätter dem i en vas i stugan !

Åker till Botkyrka för å handla, måste ge mig själv en belöning. KaffeLatte Rosenhill på Café Rosenhill.

Hem till solen, solsäng och korsord i Expressen

Tror kroppen börjar gå bra, trimkittet fungerar

En mycket bra lördag!

Lördag den 12 juli och American Carshow i Norrtälje!
Vaknade klockan tio över fyra på morgonen :-)
Duschad, frukost fixad och bilen utkörd och klar klockan tio i fem.
Mötte morgonsolen.....................
Var i Norrtälje klockan tio över sex och då hade jag fått släppa på gasen ordentligt för att inte vara allt för tidig, motorvägen upp i nittio - inte alltid kul, men skööööönt! Skönt för mitt sinne. Jag ensam i Corvetten! Samlar tankar, samlar energi.

Hemma med dammig bil - och då menar jag dammig!
Två samlarbilar i skala 1:18 och en bensinpump!
Tre stycken bikini!
Två presenter!
Bättringsfärg på spray och stift!
och Så Mycket Lyckligare!!!!!!!

Och......  Jag fick se Doug Seegers <3

Väl hemma tvätta bilen, ta en grogg och bort på middag!

Middag !

Potatis-hjärta !

Fin kväll - mys !

Älskar mitt blåa glas....

Älskar mitt blåa glas ❤️

I morse åt jag en Smoothie ur det !

Nu efter besök vid vatten - som också är blått ......

....... Lite vin i mitt glas ❤️

Rädd för en kamera

Rädd - han vart rädd! Skulle flyttas från uppfarten då bilen skulle köras ut idag på morgonen. Skulle bara fotas innan han skulle flyttas. När kameran kom upp blev han rädd för en IPhone 5 och kissade på sig ! Stackars liten ......

Idag

Idag är jag starkare!

Idag vet jag att jag tänker rätt!

Nu ska jag tänka framåt !

I morgon vill jag till Norrtälje ! Vem ska dit? Behöver starthjälp!

Att jag mått dåligt har nog de flesta sett, men nu ska jag koppla av. Har inte bloggat på tio dagar, idag ligger de ute. Idag har jag lust! Idag är ett trappsteg avklarat. Gårdagen var lång men det känns bättre idag.

Nu ska vi se om jag kan fylla tanken med 98 oktan !?!?!?!

Torsdag 10 juli

Löpträning. Heldag med AK, från nio till halv åtta !

Hemmakväll

Extra alkohol i bensintanken och motorn  går bättre och bättre.

Helt fantastiskt att jag har så fina vänner, telefon har ringt hela dagen. Alla vill hjälpa till med renoveringen <3 <3<3

Onsdag 9 juli

Idag löpträning , plockar lite jordgubbar. Tvättar - fixar. Äter jordgubbar till lunch och löser lite korsord. Solar, rensar ogräs. Biltvätten kommer, levereras till oss av en atlet. Min sambo är nöjd, det blir bra. Två tusen femhundra kronor pluss moms för att fylla tanken!

På kvällen åkte vi till Skanssundet.

Tisdag 8 juli

Löpträning - städar ur tvättstugan. I morgon kommer biltvätten.  Jobb och slit hemma också ! Har inte hunnit med det förut, nu har jag semester och då har jag tid för städning.

Sen kommer en Corvette-kompis med jordgubbar och Expressen. Ligger i solen och pratar. Äter jordgubbar och löser korsord!

Sen har oktanhalten stigit. Vad händer? Så lite. Min kära sambo hjälper mig att tanka fullt, fullt tryck i alla fyra däck. Ställer på min älskade GRÅ. Min GRÅ är min andra livlina eller kanske den tredje? Spelar ingen roll - vrider om nyckeln och drar till Sundby Gård. Mycket fina bilar, fin träff och ärliga människor.

Vilken kväll det blev! Träffa ännu fler Corvette-vänner, dessutom en som skakade om mig så all diesel försvann och bara 98 oktanen finns kvar i bensintanken. Mår faktiskt så mycket bättre utan programledaren !

Måndag

Semester-start! Bilrenovering.

Löpträning och kötid till renoveringstips!

Fler tips inkommer!

Mina vänner finns där!

Min beskyddare finns där!

SMS, chatt och mail - renoveringstips till mig !!! Tackar ❤️

Söndag 6 juli

Söndag och helt slut. Att inte få sova, att inte få ner maten att må så här kan inte vara meningen med livet. Visa mig vägen! Var ska jag köra? Vill ha råd, vill ha stöd - visa mig vägen!!!

Hemma på tomten idag söndag och rensa ogräs, sola, grät, inte lätt att få bort all diesel när jag tankade fel. Min motor skär snart ihop! Jag behöver 98 oktan !!!

Man skulle kanske ha blivit katt istället !

Kvällspromenad <3

Lördag 5 juli

Tur att min sambo ändå vill åka i tid och att vi kom iväg. Gråter, skakar, kan inte sova. Åker till Västerås ! Underbart <3

Är ett kolli, döljer mina sökarlyktor bakom mina solglasögon där jag kan få vara mig själv en stund. Är inte den Elisabeth jag vill vara. Jävelen har tagit över mig och griper tag i mig, fyllt mig med fel olja, tankat mig med diesel när jag behöver 98 oktan! Fattar ni hur jag mår?

Träffar alla underbara Corvette-vänner, försöker vara glad men det går inte. Vill bara vara mitt gamla jag! Nu har hela motorn rasat !

Fina bilar på Power Meet, sol och värme.

Min framtid - byt ut det som inte går bra och använd något nytt, ny teknik, nya reservdelar !!!

Ringde bilskroten under kvällen fick verktyg !

Tog till lite spillolja för självhjälp !

Fredag vecka 27

Var på jobbet klockan sex för att måla om ett rum, min fritid! Sen började jag jobba klockan sju. Skulle få kontorstid klockan tolv, så blev inte fallet. Jobbade till sex. Hade det bra iallafall ......

Sol och värme och vattenlek. Tänk om man fick vara en lite båt och ligga i hamn och Köla lite med en annan båt!

Efter jobbet hämtade jag Maria !

Sen fick jag häva stressen med vin för att överleva min kropp som bara skakar.

Är detta starten på min semester???

Torsdag vecka 27

Jag vet ingenting ! Vad är meningen med livet ? Inte meningen att bli kapad. Kapad av stora elaka verktyg ! Skärbrännaren kan inte vara rolig! Kapad av den som vill någon annan illa .

Att vara ett gammalt bilvrak och ligga där på hög på bilskroten och vänta på gripklon ska ta tag i en till sista utposten innan avfärd som ett tillknycklat papper för återvinning till något nytt! Är det meningen med livet ?

Onsdag vecka 27

Kaos ! Jag har bestämt mig - aldrig mer.

Jobbar, jobbar, jobbar. Vad är meningen med livet??? Är det kanske det här eller något annat ???

Vill ha en ledstjärna ! Söker meningen med att renovera det som borde gå till bildemontering .

Känner mig överkörd !! Kanske inte som han eller hon !!!

Tisdag vecka 27

Jobbet sliter tag i mig. Känns som jag äter taggtråd ..... Stressad av allt! Hur ska man hinna med allt om man inte får tid till det. Lagade mat på jobbet. Serverade helstekt fläskkarré till barnens förtjusning !

Vad har vi för väder i Sverige just nu ?

Vecks 27

Måndag - stressen boar in sig i mig. Den sliter tag i mig och jag vet inte vad jag ska ta till för renoveringstips. Ska jag  byta ut vissa delar och se om min kropp mår bättre. Valet är mitt. Stress gör ont i kroppen, känns som jag behöver smörjs varje led, framförallt framvagnen !

Bakade bröd med barnen på jobbet idag.