Tänk att vi klara det !!

VINDRUTEMOTORN SKA TILLBAKA, med nytt drivhjul

Att vi klarade att få den fönster och motor var ju ett ¨mickel¨, men att få ihop det hur skulle det gå?

Jodå, team pappa och dotter fixade det! Efter ett par timmar var allt klart och fönster gick både upp och ner med hjälp av motorn.Man blir som lycklig när man vrider på tändningen och vindrutemotorn lirar med el-knappen! I somras fick man dra upp det de sista 7 cm för att få det tätt. Snacka om att det regna in när det kom en regnskur- det kan jag lova dig ;) Nu är tillochmed alla hjul med och lirar, de hade glömt eller låtit bli en eftersom det var väldigt svårt att få dit den. Jag lovar er att det är trångt att mecka i en bildörr.(Ja, jag kom ju inte in men med små fingrar och tunna armar gick det dock bra, må jag säga.

vindrutemotorn ska på plats...

   

.....alla stödhjul och skenor ska tillbaka.

AVGASRÖREN skull dit, men så blev det inte!

Hål på avgasröret passar inte på min bil, det skulle bytas. Vi hade köpt nya avgasrör som skulle monteras dit MEN, då hände det. Allt var visst sönder rostat ! Så det blev till att ta den hela avgassystemet. Nu måste jag hitta delar som passar.



Snacka om rostigt;) ....den vek sig när vi slog på avgasrören.


      


Bild på mig när jag försöker ta bort avgasröret som satt fast ordentligt.
Min dotter Sofia tog en hel del

 

Avgasröret sitter fast som bara den!  J..la muttrar.

 


    

Hallå där under!

FÖRGASAREN, kom också på sin plats.

Förgasaren har varit hos Tidbloms på renovering. I somras var det inte kul att köra Corvetten om man skulle köra sakta. Motorn fick för mycket bensin och gick till slut inte alls. Däremot gick den väldigt bra om man fick trycka på lite, då förbrändes bensinen på en gång. Nu är vakumklockorna renoverade och har fått nya fjädrar så de ska orka stängas i andra spjället. De tidigare var lite slöa och gick inte igen.







NU har jag varit i garaget fr.kl.9.00 till 17.30 med rast för glögg och fika.

Ha det :)

                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0