efter arbete kommer helg!

Efter att arbetat mycket denna helg så blev det äntligen helg igår klockan halv sex. Jag hade Svarten med mig till jobbet och böt klder där och sen var det iväg till Västerhaninge och hämta Maria, min dotter. Lite kul att dottern ätligen vill åka med ut på en tur med sin mamma. Vi var lite småsugna i magen för vi inte hunnit äta middag så vi tog en sväng förbi Lasses krog om han hade något bord ledigt ute. Annars är det alltid fullbokat hos honom, man får boka bord flera veckor innan......populärt ställe. Precis när vi åker förbi krogen så står Lasse på trotoaren och pratar i telefon. Han vinkar runt oss att  komma dit och parkera, ett bord blev precis ledigt....jipiiiiii. Gjorde en snygg fickparkering och restaurangägaren och personal ipå krogen bredvid kom ut och gav mig glada tillrop att jag hade en snygg bil. (snyggast) Sen kom Sussi ut och fick se min pärla och hon gillade den också, Svarten drar ögonen till sig. De som passerade bilen medan vi satt där fotografreade och gjorde tummen upp!!!



Svarten snyggt parkerad vid trotoaren utanför krogen bredvid Lasses.

Maria sa att hon blev nästan kär i Tapas-maten, de passade henne i smaken. Sen kom mamma och pappa förbi för de skulle in på cruisingen, de stanna till så nu var hela släkten där.

 Mamma och pappa kom !

 Mamma fick i sig en drink lika så Maria..

Lasse berättade historien om krogköp och annat.....Sen blev det Sveavägen.

På Sveavägen var det helt okey med bilar, mycket folk och bra stämning. Träffa Jerka, Crusse och Mats från Tungelsta. Vi stannade till vid Vanadis och pratade en stund i VINTER-kylan, för nu var det riktigt kalt ute. Vid nio-tiden var det fult ös! Maria och jag åkte Corvetten ettt par gånger fram och tillbaka på Sveavägen, sen drog vi oss hemåt.



Svarten på Sveavägen......:-)

När vi var på väg hem på Nynäsvägen och kom till Torvalla så var det Streetrace, hela Nynäsvägen vra avstängd och folk över allt och bilar så klart!!



Nynäsvägen vid midnatt.....

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0