härlig onsdagkväll

En toppen onsdagskväll blev det igår. Kanske lite stresskörning för att hinna med fem färjan över sundet. Tobbe ville åka med och jag trodde han skulle ta sin egen, men han ville åka med mig och skulle bara duscha innan vi åkte. Hade gasen i botten, men man hamnar lätt bakom någon som man inte kan köra om säkert på dessa vägar ut till Skanssundet. När vi var framme vid färjelägret så var det bara att köra rakt på. Mamma hade dessutom frågat om de kunde vänta två minuter för hon visste att vi var i närheten.

Vi åt gott på Bistrot, en skagen toast Skansholmen blev det för mig. Sen var det glass, godis och mingel bland bilarna. Många vänner bar det där igår.Flera kom från Norra sidan, mycket kul att träffa dem tycker jag. Ordförande med fru var också med igår.

På vägen hem stannade jag på självplock av solrosor och sen åkte ett gäng förbi Ivans grav och tittade till den. Vattnade, pratade och satte dit solrosorna till honom. Tänker på honom nu när vi ska dra till Mantorp, det var verkligen en Ivan aktivitet. Saknar honom så in i baljan......

Ombord på färjan. Helene och jag...Tack Mats som levererar foton till mig så snabbt, redan samma kväll - kul tycker jag !



min mamma......



min pappa.......



min bil.......!



Mingel bland bilarna.....





Skanssundet den 22 augusti 2010.

 



På färjan hemåt efter en trevlig kväll/eftermiddag.



Larmet gick på en bil när ägaren gick för långt ifrån med nyckeln i fickan ;-)



Helene och jag tävlar som vanligt, vem som fotar först! Hon var nog snabbare den här gången....



Var förbi och vattnade blommorna på Ivans grav och satte dit lite nya blommor.......



som jag hade plockat på självplocken på väg från färjan och mot Grödinge kyrka.



Se kväll blev det.....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Min mamma...min pappa...min bil...din sambo då?;)/Helene

2010-08-12 @ 19:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0