regnskur!!!

Slutade sent på jobbet, hem och hämta Svarten som skulle få ut och åka. Bort med luckorna, ingen bensin i bilen......:-(  Det ordnade sig, Tobbe ville åka med mig!!! Tankade i Rosenhill, halvvägs dit kom vi in i en åskregnskur.....fick stanna......på med taket......fram med semskinnet.......vanliga visan.......det regnar in.Ringer pappa de är vid Skanssundet och där skiner solen. Vi fortsätter vår färd och mycket riktigt, vid golfbanan har regnet upphört.Inser att vi kommer missa sex-färjan, tid har gått åt till att sätta på luckor och tanka och hamnar dessutom bakom en stor van.Han kör av vid Himmelfjärdsverken och nu är det bara att gasa. Kör som ett troll :-) och när jag kommer så är färjan lastad och bommen nere....rött lyse. Han stannar till, öppnar bommen och jag kan köra ombord. Lyckades ändå hinna med sex-färjan,bra jobbat tycker jag.



Väl framme vid Skanssundet är det smakprovning från fina restaurangen, Karl-Johansoppa och vildsvinsbullar. Jag lovar dig att det var en smakupplevelse för gommen. var nog blend det godare jag smakat på.Det som fattades var ett glas gott rödvin.



Är idag en godis-råtta, glass i stora lass passar mig :-)



Vi var inte många vid sundet idag, regnet har avskräckt många men vi hade sol och uppehåll.Fem Corvetter på parkeringen totalt.Kul att träffa mamma och pappa.



Hamnen....





Parkeringen......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0