Skanssundet ändå!!!

Det blev Skanssundet ändå även om vädret inte var Corvette-väder. Just nu råder någon konstig väderleksprognos över Sverige. Med start i slutet av juli har det varit fram och tillbaks, upp och ner, sol och regnskurar. Ja det är inte lätt att äga en Corvette coupé med luckor eller en cab. Cab off, cab on :-)

Vi tog vardagsbilarna några stycken till Skanssundet för att prata bort öite tid och framförallt äta något gott. Den som absolut fick oss dit är den tjej som en längre tid har lidit av Corvettutbrändhet. Hon har nämligen inte tillbringat tillräckligt med tid hemma utan på varenda Corvette-träff som finns denna sommar. Tack för att du finns!!!



Vardagsbilarna till Skanssundet idag, regn hemma men inte på Mörkö  :-)



Klart finare väder här än hemma, dock lite blåst.



Ett litet gäng :-)



Skanssundets hamburgare är en riktigt höjdare!! Den ska du äta och sen vill du inte ha någon annan hamburgare. Vi som åker Amerikanskt :-)



Skanssundet skagentoast.....



Mycket matbilder och inga Corvettfoton....



Rosévin denna onsdag smakade riktigt bra. Jag som trodde jag hållt upp från rosé i två veckor, men Jerka förklarde att det bara var en vecka.......skit :-(  Jag som trodde jag varit så duktig.



Toppentjejen igen......!



Sen kom mamma och pappa till Skanssundet och hon bjöd på en flaska vin till ......tack mamma!



Problemet med Jerkas bil på Barkaby berättas och förklaras.



Så fint är det vid Skanssundet, så här vill jag bo !



Mörkö har eget bryggeri.....



.......sen blev det svart........



........och ett besök i kiosken.....godisråttorna anländer!





Betala, äta och hem och borsta tänderna så inte tandtrollen kommer.


Denna dag har jag för övrigt tillbringat i skogen med barnen och haft vänskapslekar med klass 4-5:a. Ätit ute, spelat brännboll och lekt med lera.

Kommentarer
Postat av: Mats Tungelsta

Hoppas det blir en sväng ned nästa onsdag också, ska försöka hålla almanackan öppen och komma ned, deras hamburgare såg väldigt god ut!

2010-08-26 @ 08:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0