svart krog

Var på Svart Krog igår kväll. Ja, allt är seriöst och den ligger i Haninge vid Söderby brygga nära vattnet. Vi blev bjudna av jobbet för att få en upplevelse och det fick man ju.Man fick fördrinken i sällskapsrummet där ljuset strömmade in från vattnet, väl mött av en blind kille som skulle servera oss under kvällen.Efter mingel och prat blev det en promenad till en krog på området som var mycket speciell. I entrén fanns det små ljuskällor sen blev allt KOLSVART. Bakom en dörr var det så svart att du verkligen inte såg något.Med hjälp av vänster hand skulle du söka dig in till restaurangen via en vägg.På väggen fick du spännande upplevelser för där fanns lite olika saker upphängda på vägen in.I slutet fanns Jocke,vår servitör som mötte upp med sin hand.Han visade mig min plats i mörkret,hur nu han klarde av det? Väl på plats vid bordet med åtta kamrater runt mig skulle förrätt,varmrätt och dessert ätas.Vin och läskflaskor skulle man själv öppna och sedan leta reda på glas och bestick i mörkret.Vet inte vad jag ska säga om tillställningen, men efterrätten var god!

Vi satt och pratade om hur det skulle vara att fatta ett beslut om du fick välja mellan att vara blind eller döv.Jag skulle nog välja döv om jag MÅSTE välja.Tänk att inte kunna uppleva en biltur ut på landet.Får döva köra bil?????Det måste jag ta reda på,är inte hundra säker på att det är tillåtet.Då frågade min kollega - Men då hör du ju inte V8-ljudet, hur klarar du det? Jag inser att man ska vara mycket lycklig över att man både ser och hör.Livet skulle ju inte vara slut för att man mister det ena eller det andra, men så mycket man missar utan syn eller hörsel.

Jag vill köra både bil och höra V8-muller......det är livet.




Entrén till Svart Krog


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0