vilken dag!?

Denna lördag går nog till historien som den dag då Elisabeth vaknade och grät i tre timmar. Livet kan kännas hårt och jobbigt fast man oftast är glad och tar livet med största glädje Denna dag var allt skit redan från början. Ville inget och det kändes totalt FEL. Satte mig och bloggade och gjorde det jag tycker om. Skulle sedan ta mig iväg med Corvetten för att göra något kul, det var då bomben slog till. Jag bara grät och grät, tårarna rann nerför kinden vet inte vad som var mest sorgligt. Igår(Fredag) hade jag haft en toppenkväll inne i Stockholm med cruising, bra vänner, middag på Mamas and Tapas, Maria var med och vi åkte Sveavägen flera varv med Svarten. Min älskade Stingray....... Jag gasade mot killarna i olika bilar och allt flöt på som det skulle, vi morsade och hejade på olika människor. På väg ut ur staden så ramlade vi rakt in i Street race och sen skulle jag köra småvägarna ner till Sunnerby och det var då det hände. Bilen gick inte som den skulle och nu är Svarten trasig...elller????Vad är det som har hänt??? Snälla låt mig veta, mår så jävla dåligt när inte min ögonsten mår bra. Sitter därför och gråter, hela livet är fel. tror inte man lagar en bil ed tårar men det känns faktiskt bättre.

Mitt i alla tårar sms:ar Jerka och tycker att jag ska rycka upp mig, och det är ju lätt att göra när jag bara känner för att gräva ner mig. Sen ringer Helene och försöker få mig att må bättre......tur att man har så bra vänner som faktiskt bryr sig och som gör att livet är ju inte så dåligt som jag tror det är. Matriella ting.....eller hur!!??

Tar tag i mig själv och våfflar håret och gör mig klar för att åka C5:an är utkörd och då händer det igen.......jag bara gråter och gråter. Jag VILL vara HEMMA !!!!Gråter och går upp till min Sofia, kryper ihop till en boll och gråter hos henne i hennes säng. Den gråtande mamman kryper ner hos sin lilla tjej som inte längre är liten, vi pratar och hon kramar mig så hårt att all värme från henne sprids i min sorgliga kropp. Sofia är nyvaken pga. mig och hon gör mig glad, vi pratar och sen så vill hon att jag ska försöka åka för det kommer nog bli bättre tror hon. Hoppar in i C5:an efter tio minuter hos Sofia i hennes värma säng. Hon somnar om och jag drar iväg......

Åker på träff till Rosersberg, Automobil har classic träff där. Lasse har fixat klubbparkering och mamma och papppa är också där. Mamma har med sig frukost med smörgåsar och gott kaffe som pappa bryggt. Väl framme möter jag alla härliga Corvettevänner jag har. Glädjen återfinner sig hos mig och jag börjar att skratta och det mesta är glömt för stunden.













Denna blev en av mina nya favoriter att vila ögonen på :-)



Love is all around you........!? !?  !?


Efter Rosersberg åkte jag hem och gick raka vägen in och böt om till meckarkläder. Hissade upp Svarten och drog alla muttrar till headers och avgasrör. Kollade upp alla slangar till luftintag och sen var det dags för middag som Tobbe lagat under tiden. Efter middagen provkörde jag bilen och då gick hon konstigt nog bra, jag tog en ganska bra provrunda men allt visade sig att det fungerade och hon gick åter riktigt bra. Någon gud är med mig.

Somnade sen gott efter en whiskey .......då visste jag att Svarten mådde bättre. Fick dessutom ett SMS av killarna som var i Belgien på SPA banan och kollarFormel 1. De har växlande sol och rejäla regnskurar vilket hade gjort kvalet rätt spännande. Bilarna for visst förbi i 315km/timme


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0