24 december

Var uppe tidigt och körde Matilda till tåget i Hemfosa klockan 07.23. Jag gav Matilda sista julklappen och hon blev så glad i bilen medan vi vänta på tåget så vi höll på att missa det. Jag och Matilda sprang efter tåget på perrongen med hennes påsar och paket. Sofia satt i bilen och bara skrattade, det såg säkert superkul ut. GOD JUL !!!

Sen hem och laga tomtegröt till alla barnen så den är klar när de vaknar, la in strömming till min älskade pappa. Det är det bästa han vet efter bilar tror jag ;-) Satte mig och slpg in de sista julklapparna och dukade till middagen. Vid ett-tiden kom släkten och vi fikade med tårta, lussebullar och mjuk pepparkaka. Firade Eva ;-) Jag bjöd katten på tårta.......det är bara jul en gång om året!!!!!



Sen var det dags att titta på Kalle Anka :-)........och granen står så grön och grann i stugan.



Sen kom Tomten :-) han hittade hit i år också. Vilken tur för våra barn som aldrig kommer tro på honom ;-)


Sen var det julmat och julmys !!!!



Sillbord och kallskuret. Varma rätter i köket vid spisen och dukat till alla vid granen...



Sen var det mys med julgodis och nötter. Jag hittade en Filipin och ska spela det med Tobbe. Avslöjar det senare om jag vann.......eld i öppna spisen



och jullåtar från datorn samt doft av pepparkakshus......julstämning.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0