morgon i köket.....

Mitt kök denna morgon den 12 december kl. 07.45



Äntligen en vanlig morgon........vaknade av mig själv 05.09 och kände mig utvilad. Gick upp en halvtimme senare och började med sådant som känns bra. Satte på kaffet, startade en tvättmaskin, starta diskmaskin, satte en bulldeg med lussebullar, bakade två mjuka pepparkakor, slagit in julklappar och nu är bara klockan 08.00 och livet leker igen. Kan tänka.....kan prata.....och nu ska jag snart grädda bullarna som ligger på jäsning.



Lussebullarna jäser.....och den   mjuka pepparkakan är nygräddad.



Slagit in paket......dock är det ingen Corvette i något av paketen.



Maria hängde upp sin julklappslista som var skrivet på baksidan av en gammal p-bot. Hon kallade det återanvändning. Sofia passa på att hänga sin där också........vem vet vad tomten kommer med !!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0