GULD ?

Allt som glimmar är inte GULD. Att Corvetterna ger guld i tillvaron är lika klart som att morgonen övergår till förmiddag - dag - eftermiddag -  kväll - natt - gryning. En annan tillvaro som ger guld är Sandhamn och Gotland Runt. Igår behövdes det mer personal på mål-linjen för att ta mot de båtar som är med i Gotland Runt tävlingarna. Klart de frågar mig, och jag ställer upp. Satt och jobbade med målgången mellan klockan 22.00 och 02.00. Måste säga att det var en väldigt spännande och rolig uppgift, men framförallt ansvarsfull uppgift. Var hemma på Lökholmen vid tjugo över två med festprissarna från Sandhamn. Sista båten till Lökholmen kom då, och ett gäng gladaaaaaaa. Somnade tjugo i tre och vaknade sex, plocka fram frukost till pappa som nu ska sitta på mål-linjen mellan 7 och 12. Idag åker Sofia och jag hem.......usch vad sorgligt.

Jag ska hem och packa i båten när solen skiner från klarblå himmel och det är helt vindstilla här i Sandhamn. Nu ska jag gå och bada.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0