inblåst.....

hade satt klockan på fem i morse för att styran båten hemåt efter gårdagens oväder. Tyvärr så är vi inblåsta nu. Här utanför blåser der 18 sekundmeter i byarna annars 12. Klart inget motorbåtsväder. Ett par tuffa eller galna finländare styrde kosan rakt ut i skummande, hoppande  vatten. Det blåste enormt och vågorna sköljde över båten hela tiden. Det var dock ingen liten båt säker mellan 35 och 40 fot. En bred Sea Ray.

Tog ett morgonbad vid sju, badade naken och tvättade mig och hela havet sköljde över mig när jag stog på botten.

Igår var det regn och blåst hela dagen, var inne och handlade lite kläder i Sandhamn. Något kul ska man ju göra. Idag blir det en bok i solen och vänta tills ovädret eller blåsten ska ändra sig. Vi vill ha det lite lugnare vatten när vi åker hem. Här finns både rosé och sill med nubbe på bryggan idag.







regn i Sandhamn igår......vilket gav mig en shoppingrunda och inte bara solande och badandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0