Morgonstund har guld i mun.....

Har varit uppe ett tag, hela viken ligger tyst och stilla. Alla ombord sover,jag har precis bryggt kaffe och satt mig vid datorn. Nu finns det två datorer ombord, båda tjejerna är med .MEN bara ett bredband som fungerar här ute och det är det som jag har fått lånat......TUSEN tack, jag har inte glömt bort hamburgare i Lissma :-) men inte i ikväll. Kommer att ligga kvar här ett par dag. Blir alltså ingen Skanssundet på onsdag heller......ha det så bra all ni som åker dit.

Solen skiner från en klarblå himmel, lite moln in över Stavsnäshållet,men inte här på ön.Igår kväll blev det tacos för nio personer i vår klan samt en mindre fest på bryggan tillsammans med båtgrannarna, det var öl, vin, whiskey,gammeldansk och framför allt levande musik. En kille hämta dragspel,en gitarr och en tjej en ukalele. Några tog till och med en dans på bryggan:-)

Jag ska hälsa mamma och pappa ni som har hört av er, de mår bra. Pappa är sugen på Rättvik så de kanske också styr kosan hemåt efter att vi har varit här.Tycker de ser välmående ut. Pappa har ju klart ont, men biter ihop. Satt igår han och jag och pratade bilprojekt. Han vill bygga en Chevrolet coupé i ungerfär samma årsklass som den han har. Jag erbjöd honom direkt garageplats och sovplats inne i stugan. Tänk vad man skulle kunna lära sig mycket genom att vara med honom i garaget på helgerna......skulle vara KUL. Hoppas det går att genomföra och att han orkar genomföra det. Jag ska jobba för den saken......det är han värd......min pappa.

Roligt att höra Roffe, att Corvetten kommit in i garaget. Nu tycker jag den där gamla Celican får stå ute ett tag. Vore så kul om du och Margareta kunde komma med ut och åka med oss. Busbilen kanske blir en riktigt skönhet med de tankar du har kring den......lycka till.

Nä, nu är kaffet uppdrucket och jag ska gå och bada, ha en bra dag för det ska jag HA :-)



morgon i Sandhamns hamn.....inte dåligt va ?

Kommentarer
Postat av: peter

Hälsa alla vi känner !

Ann har feber och är förkyld själv drar jag fram och tillbaka till Lysekil i morgon

Hoppas jag hinner till Skanssundet

Hoppas att ni får ett par kanondagar ( inte ett dugg avensjuka )



PG

2010-07-27 @ 18:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0