Oj! vad har hänt!

Ja just det vad hände??? Jag glömde blogga i morse! Helt skumt. Jag tror hösten tog han om mig efter  en superBRA dag med Gittan ute i Siggesta. Vaknade i morse klockan tio, och jag som annars vaknar kvart över fem, senast! Har sovit som en stock i natt. Vakna inte av Maria som kom hem från sin Södra trip med bilen klockan kvart i tolv i natt ens en gång. La mig i sängen klockan elva efter att ha tvätta bilen mellan klockan nio och tio, sämskat och dansat i garaget samtidigt som jag svara på SMS från en som hade fest. Han hade trettio personer att dansa med, jag hade ingen. Dansade dock mycket bra med mig själv i garaget efter en toppendag.Tur att inga grannar ser mig ;-), och att vi bor på landet.





Jag tvättar bilen i ösregn, åska och blixtrar. Lika mycket vatten i bilen som utanför. Men ren och fin blev den. Tobbe fota mig när jag sprang runt i regnrock, Foppa-tofflor och klänning och tvätta bilen. Hösten är här +12 grader, regn och tända ljus till middagen. TV-tittande från Gröna Lund med Gry och .........korsord.



Tobbe hade städat hela huset medan jag var på Siggesta på Veterandagarna, så ja slapp städa och kunde tvätta min Corvette i ösregn och blixt och dunder.......helt suveränt :-) Hade dessutom hunnit med en fika hos Helene och Jerka på väg hem från Siggesta. Fick lite nya kort av Helen från fredag kvällen. Kommer senare på bloggen.



Vackra bilar från Siggesta.....



.......och ännu vackrare.



Cadillac



Rocka-Billy bandet Six Teen Flames




ny favorit-kompis Gittan. En riktigt Rockbrud!!!!! Vi ska till Sandhamn och festa i augusti......det ska bli kul :-) Längtar redan...



ånnu flera Cadillac.






en vacker Impala.....



.....lackad motorhuv!!!!!

Innan jag var på SIGGESTA så var jag inne i Stckholm på Starndvägen 65 och kollade Poker-Run starten. Tobbe kom in med motorcykeln. Jag träffade Affe från Corvetteklubben där inne, han har delat intresse likt som jag. Både vatten(hav) och land....







.......någons Corvette, trodde ett tag att Jerka var där, men han var hemma och sov.


......inta bara jag var uppe tidigt. Starten gick klockan tio. Skepparmöte vid nio och målhång i Sandhamn klockan 17.00.





......kan en båtmodell få heta Stingray????? NEJ, tycker jag ! Stingray är en Corvette och eventuellt engelska ordet för stingrocka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0