Semester-present

 

 



Nu, HAR JAG SEMESTER....var uppe kvart över fem i morse, dvs. för ca. en timme sedan. Helt underbart att vakna utan att ha några krav och tider på sig. Har redan en tvättmaskin på gång och städat kontoret på papper. Ska tillägga där att kontoret inte varit städat sedan i början av maj....så det var mycket på min plats :-) Tobbe har mer ordning på sin sida må jag då säga. Igår gick jag som sagt på semester efter åter en arbetsvecka på fler timmar än de jag ska jobba. Vissa dagar har jag börjat sju med att öppna och sen stänga halv sex. Har då också haft matlagningen till alla barn och städ av alla lokaler på mitt arbets-schema under dagen, men inte mer jobb nu på ett tag. När klockan närmade sig två kom ett av fritidsbarnen med en present till sin fröken....hon var helt lyrisk och sa att den här passar verkligen dig. Sparade paketet och öppnade det innan jag skulle gå hem, och visst passade det mig :-) Denna mugg ska jag ha hela sommaren....Stolt att vara 100% motorrusande, oljebytande, hjulspinnande, biltokig.

Nu är klockan snart kvart i sju och jag ska ta på mig mina löparkläder och löpträna en sväng. Har fikat vid datorn med bloggen som sällskap, sen ska jag sola.......¨en Bettan¨. Ikväll blir det Lida festival, undra vad jagska ta på mig.......ska vara något i cowboy-stil ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0