Arg som ett Bi igen!



Startade tidigt på torsdagen, jag var uppe halv fem och gjorde matsäck och packade ihop de sista sakerna. Var glad som en lärka och längtade till Sälen. Såg fram mot en fin cruising upp på fina vägar, och fika med Jerka, Helene, mamma och pappa på vägen upp. Vi tankade i Södertälje klockan halv åtta och drog sedan mot Strängnäs. Jag köpte lite dricka och satt i bilen och tog det lugnt. Tobbe körde och här behävdes det ingen kartbok, för han hade sin nya GPS, TomTom tror jag den heter. När vi börjar närma oss Örebro och har softat in ett par gånger så tycker jag att något är riktigt fel. Då bryter HELVETET ut, vi är ju totalt fel. GPS:en kör fågelvägen och inte alls den väg som jag vill åka. Skriker att han bör kasta ut den där skiten, har ju missat väg 55 för länge sen!!!! Vi vänder och kör över Kvicksund som senare tar oss till Västerås. Jag är så arg så att tårarna rinner på min kind och jag längtar efter min gråa bil. Ska vara backup till pappa som har så ont i ryggen att han vet inte om han orkar köra hela vägen. Men det orkar han och det orkar Tobbe med. Där sitter man bredvid på helt fantastiska vägar och får inte köra, vilken jävla katastrof. Vi får dessutom inte kontakt med Jerka och Helene, eller mamma och pappa. Alla kör vi olika vägar. Fika får vi göra själva, och jag kan inte fika för jag är så arg så jag kan inte äta något. Väl upp i Sälen klockan halv två, för incheckning och uppackning. Jag är fortfarande så himla arg så jag bestämmer mig för att gå till gymmet och träna, ett sätt att bli av med sin ilska. Efter en och en halvtimme hård träning så mår jag toppen :-)


Tack SATS - ni rädda min kväll.

Efter träningspasset hamnar jag hos Helene på deras hotellrummet. Resten av gänget sitter ute i solen och dricker en öl, Helene ska göra sig vacker inför kvällen - men det lägger vi på hyllan ett tag. Fram med vinet och vinglasen här ska det festas. Efter en stund kommer både Tobbe och Jerka upp på rummet för att kolla till oss, men vi mår bara toppen! Sen blir det full fart på oss.....duschen...sminket...kläderna....sen till maten. Italiensk afton.....mycket gott. Sen brakar det LOSS fullt ÖS. In kommer kvällens rockband och det är inget att leka med. De rockar FETT!! Spelar så mycket bra musik...blir helt galen....och rockar loss till långt in på småtimmarna. Bandet bjuder på sig själv och köra ett par extralåtar, vi ropade in dem ett par gånger......vilket drag. Senare på kvällen kommer det fram folk och berättar att de tycker jag är värsta ROCKBRUDEN ;-) kul, tycker jag för kul hade jag !

     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0