Fredag i Sälen ...regn...men glad :-)

Var uppe tidigt och åt frukost, konstigt att de serverar vitt bröd, vita flingor och ingen havregrynsgröt. Jag vill ha grovt bröd, fiberhavregrynsgröt och kanske fil om det finns fiberrika flingor....men gott var det. Efter frukost bokade jag bord till tjugosju personer till middagen på lördag. Sen tog jag en tupplur, sova middag är skönt, måste dessutom tänka på min skönhetssömn! Ett gäng drog till badet och hade kul, pappa var värst! Han gick in klockan elva och kom ut sex timmar senare, jag skulle på möte klockan två så det kändes inte som någon idé med bad. Hade planerat in en vandring på fjället nu när man ändå är i Sälen på sommaren, men den blev inställd pga. regn och blåst. Efter mötet blev det ett glas öl, vin eller grogg hos oss, medans regnet fortsatte utanför. Vi hade dock solsken i sinnet :-)



 
  

Efter ett par glas hos oss, var det duschning och sen samling hos Helene och Jerka för en snaps. Allt för att hedra vår vän Ivan. Jag lyckades få i mig två när alla andra tog en, det visade sig vara dumt :-(  men jag tog hem titeln Ivan memory sa mina kära vänner. Det känns dock hedrande ;-)






På rummet hos Helene och Jerka :-)



Sen var det festa som gällde :-) jag var värsta ¨PARTYBRUDEN¨, vi åt gott och sen ser det ju ut som om jag trodde det var helt okey att plocka blommor från bordet....fy skäms! Nu var det ju inte bara jag som höll igång........sådan dotter sådan pappa ;-)     (sådan hund, sådan husse)



Min gulliga pappa jazzade loss till tonerna av kvällens Rockband.






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0