Håltimme :-)



Igår torsdag hade jag ¨håltimme¨, blev ledig från ALLT på jobbet. Tog bilen direkt hem och la mig i solen. Kunde vara borta från jobbet i tre timmar och bara njuta av att sommaren är här. Låg på baksidan i solen och tittade på mitt fina citronträd och somnade en stund. Detta kallas LIVSKVALITÈ.......eller hur ? Tyvärr hade jag inte jobbat klart för dagen utan måste återvända, men dagen blev dock både härlig och spännande. Tog ett gäng barn och ställde mig ute i solen och målade stora afficher till skolavslutningen som det står SOMMARLOV på. Sedan fick en flicka en stor sticka i foten, men hennes pappa kom och vi opererade bort den tillsammans. Han är snickare och van att få stickor, så han slipade morakniven och efter en stund var stickan borta med hjälpa av kniv, pincett och nål. Det blev inget besök för henne till vårdcentralen utan till glasskiosken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0