Midsommarafton 2010



Som en gammal moppe tog livet sin lugna takt på midsommaraftonen. Vakna vid åtta och satte mig i solen på baksidan i trosor och med kaffemuggen i handen. Läste DN i min nya solsäng och njöt väldigt länge i solen. Sen började planer på hur man kunde göra med baksidan att dyka upp i mitt huvud. Ska försöka få in lite Asien tema på baksidan till hösten. Jag rensade ogräs och vattnade blommor i växthuset, mitt citronträd mår nu rikigt bra sedan jag har ställt ut det i solen. Lyssnade på midsommarfirande från Sorunda på radion, de intervjuva folk och fä där. De hade ett gäng veteranbilar som kom till deras midsommarfirand i prästgården, men det var nog ingen Corvette med där. Hörde av de som varit där att hela Sorunda hade varit fullt med folk i år för att radion skulle sända därifrån. Vid ett tog Tobbe och jag en sill-lunch med nubbe och gräslök från trädgårdslandet. Somnade i solen och vaknade av glassbilens hemska ljud, fram med plånboken och fyllde frysen med glassar. Tänka sig att de jobbar på midsommaraftonen ;-) sen blev det jordgubbar, glass, kaffe och fin whiskey som tjejerna had köpt i present till Tobbe. Sen satt vi i solen och småpratade, lyssna till bra musik och hade det skönt. Vid sex blev det en grogg och en citron från mitt citronträd, en dusch och sedan midsommarfestande hemma hos Nina och Janni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0