Vilken dag......

Min fredag:::::: börjar arg som ett BI och slutar glad i hatten. Upp tidigt som vanligt, står och fönar håret. En fas går, kollar alla proppar, byter, hittar inget fel......faaaan. Ut i garaget, går porten att få upp......NEJ! Ingen el där heller, tiden går, jag ska besiktiga 75:an. Kan inte missa tiden, det finns inga nya tider just nu. Jävla skit, det ösregnar ute också. Hittar en båttamp, kniter fast den i manuella säkerhetslinan till porten. Drar och sliter. Porten på fyra och trettio går upp, på med targaluckorna. Ut med Svarten i ösregnet, ner med porten....den går inte i lås. Skit detsamma, tar det sen. Iväg med bilen, kommer vid Lundby, kör över en kabel som är nerriven, visar sig sen vara en högspänningskabel......så där har vi felet till ingen el hemma. Kommer till besiktningen i tid, dyngsur och blöt, bilen läcker som ett såll, tur att jag har semskinnet med :-)  Blinkerserna fungerar inte, hur ska det gå. Borde kollat det med lite Support av Jerka eller Roffe, de kan ju sånt som handlar om el. Jag får spela på min charm, ha,ha,ha! Kör in bilen, självklart en sur gubbe, men han tinar upp efter ett tag. Klart han noterar att blinkers inte fungerar, jag berättar att de fungerade i onsdags och det beror nog på regnet och fukten ute just nu. Handbromsen är också dålig, han visar på felet. Får sen beröm för att den är så fin under, mycket bra bromsar, fint motorrum ser bra ut med elkablar, bra co-värden. Kör därifrån med ett stort godkännande och ett jätteleende i hela ansiktet. Faaan vad¨NICE¨. Hem med Corvetten, byte till transporten iväg till jobbet, hemma vid sex på kvällen. Då blir det festa av....rosa bubblor och glad i hatten. Nu på morgonen lite lätt sliten i huvudet....men det är det värt.....min bil och jag ska till Jordbro snart.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0