Cruising till Tumba brandstation 15 maj.

Efter att haft en toppenmorgon då jag vaknade halv sex och hade hunnit med både att träna, tvätta, fixa i växthuset och duschat så satte jag mig i solen med en kopp kaffe i badlakandet och njöt. Vips var klockan för mycket och tiden hade bara försvunnit. In och klä på sig och köra ut bilen.Samling vid Årsta partihallar klockan elva men jag kom som sagt en kvart för sent. Fick ta täten i cruisingtåget på tjugoåtta bilar. Vi stannade till för en bensträckare i Tungelsta på en gammal bensinstation.





Efter att sträckt på benen i Tungelsta City fortsatte vi på Slingerbulten, ner till Rosenhill och vidare till Vårsta. Vid Vårsta fick vi stanna för att hjälpa Peter och Ann att mecka, då alla andra fortsatte till ett lunchställe i Tumba. Generatorremmen hade gått av och slagit av fläktremmen från sin bana, så det blev till att fixa till det !



Ann i meckarkläder ;)   Sådan bil - sådan ägare. Bara skönhet :)



Jag hade lite verktyg i Svarten......men de räckte inte.
 
          

Vi provade att ringa hem till Micke och han kom ner med mer verktyg, så himla snällt och dessutom var han hemma  :) I väntan på verktyg så sken solen och det var verkligen den där Ryssvärmen som alla pratade om! Ann och jag gick till Ica och köpte dricka, vätskenivån måste gälla på oss så som på Anns bil. Vi ska fylla på vätskan i bilen vid Tumba bensinstation så mår nog den bilen lite bättre också. 


   

I väntan på bättre tider.....

   

Trottoarkanten fick funger som domkraft bra tips av mig, för domkraft hade ingen av oss med i bilen. När vi fått dit  fläktremmen och den  satt som den skulle kunde vi åka iväg till Tumba. Men först skulle vi göra oss rena, tänk vad skitig man blir av lite olja :)

 

samling vid Tumba brandstation för guidad tur.

 

De visade oss sin träning för att släcka bränder och rädda en som fanns i huset.

   

Sen fick vi åka stegbil trettio meter upp i luften

   

Efter fika kommer mingel bland bilarna....





En toppendag trots allt, och nu vet jag hur man byter fläktrem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0