Julitta

Vaknade med ett toppenhumör, idag ska C4:an få åka långcruising. Vädret är dock inte på topp! Barometern visar på regn och ostadigt väder, då passar vi på att åka den grå Corvetten. men den är klart fin den med! Framför allt går den så himla bra, när vi var på väg hem disskutera vi just detta. Ja, att man tror inte att bilen går så bra som hon gör. Att hänga på Jerka och ligga i ytterfilen hela vägen hem från Eskilstuna är som en lätt dans även för denna äldre skönhet. Att dessutom få använda alla sex växlarna gör att det blir hur kul som helst att köra och att cruisa runt.





Hemma på gården REN och FIN!



Samling i Jordbro vid en betongfabrik. Här blev det morgonmingel för klockan var inte mer än nio. Jag kom på att vi inte kollat oljan till kopplingen, vi som hade varit på Sveavägen kvällen innan. Jo då, den var nästan tom den burken. det blev till att åka till första bästa bensinmack, PREEM i Västerhaninge. Efter att vi hade fyllt på olja och köpt kaffe så körde vi Slingerbulten till Södertälje. Otrevligt när man åker förbi de två nya korsen på Slingerbulten. I veckan som var dog en kille på tjugofem år och en äldre man på sextio, fy fan :(
Efter att kört en stund motorväg tog vi av för att köra på småvägar igen. Kisspaus på Persåker Speed shop i Åkers styckersbruk.


Smutsigt och blött......

   Samling vid en kyrka, mellan hägg och

 syren.











Där kom Stickan, stickandes med ett papper. Tipsfrågor om betong och krutfabrik! Sen körde vi vidare på de mest underbara vägar. Tänk vad mycket skog vi har i Sverige som man inte vet om. Överallt som vi körde fanns de mest underbara skogsgläntor, man tänkas kan.     

Sen kom vi till Julita, oj då! Jag som trodde det stavades med två T.

Vi började med att äta en lunch på Julita Wärdshus. Sen gick klanen vidare.....







   

Där bor gubben Pettson, med sina höns och katten Findus (som vi inte träffa på). Det fanns ett par styltor som stog vid en husvägg och dessa kan ju vissa inte låta stå utan att få ut och gå.

   



Mingel och väntan på guidad tur i den stora byggnaden....



  lite mer kulturella, lämnar vi Julita  som stängde klockan fyra, så vi fick gå ut bakvägen. Vi var sist kvar denna dag och kom dessutom kanske sist dit också för vi missade allt som hade handlat om Rabarberfestivalen som de har just denna helg. Vad jag fick i rabarberväg fick jag i Eskilstuna när vi tankade.

 Sen blev det åka av på motorvägen upp till Södertälje, jag lät dessutom Tobbe få köra nu! Jag kände att det var läge för det och tanken var tom. Vem tror du fick tanka och betala? HAN eller JAG...ska säga att jag är inte alltid blond :)





Jävla skitväder......:( Men i Södertälje var det bättre.....:)


Himlen runt hörnet ... 

Hem till en  eller två! Tobbe tvätta C4:an, jag tog en Gammeldansk, han en whiskey. Jag eldar i

 och fryser, han tar tvätthinken och går ut. Jag startar  med tretton meter sladd, nio meter slang och dubbla munstycken.



Avslutar dagen med att leka HUMLA, sprang runt mitt citronträd med en pensel och pollinerade. Många citroner till groggen vill jag ha! Vilken lång och underbar lördag det blev, trots regn som vi klarade oss väldigt bra ifrån. Använde inte paraply, regnkläder eller gummistövlar på hela dagen :) Sen somnade jag gott......och drömde!
 

 


Kommentarer
Postat av: Lasse

Alltid lika kul o läsa din blogg. Hur hinner du med allt ? Själv håller jag på med slutförberedelserna till Restaurangernas Dag 2 juni till 6 juni, o mitt i allt har vi köpt en krog på söder som ska igång 15 september. Vi hörs o syns. Lasse

2010-05-30 @ 20:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0