Kr Himmelsfärdsdag....



Pappa och jag hittade felet på varför bilen gick så dåligt. En av tändkablarna hade kommit för nära en heders och bränts av. Skulle fixa nya kablar, men i dagens nya samhälle finns det inte bildelar på bensinmacken utan mjölk, ost, korv med bröd och våfflor. Det är inte klokt! Jag ville få tag i tändkablar! Stanna till vid en mindre verkstad där killarna stannade upp i sitt meckande med ett stort HEJ! Där kom lilla jag in skitig och med meckarkläder, men de kunde tyvärr inte hjälpa mig men rekomenderade Åbergs, de hade kablar som var bättre och tålde värmen mer från headers.När jag åkte därifrån blev det ett Va! Är det du som kör Cadillac!( de visste ju inte att jag lånat den av pappa, hi hi ). Ett av tändstiften var dessutom helt vitt, och varför kunde inte pappa svara på.



Den skadade kabeln som senare ersattes av en kabel från en gammal motor på gården.



Vi bytte tändstift och ställlde brytarspetsarna. Ny olja och filter han vi också med under eftermiddagens timmar.



Ställde tändningen.Fixade lite med förgasaren, men den är nog inte riktigt OK, ska köra iväg med henne idag till ett par killar som får kolla om de kan göra något.



Tack pappa.......DU ÄR BÄST !!!!! Love you  :)

Kommentarer
Postat av: peter

/Users/petergustafsson/Desktop/B2317_200x160_131.jpg

Så här ser ett Batteri som man startar en Corvette med ut

Kramar

2010-05-18 @ 22:11:06
URL: http://www.racefaktory.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0