Taxi, bortgift, jobbat, tränat och fikat

Sov hos Maria i natt, mobilen ringde klockan fyra. Det var bara att gå upp ;) Fixade frukost medans tjejerna duschade. Körde dem till T-centralen för att de ska åka tåg till Hässleholm, där det är Siesta-Festival. Det var tält, sovsäck, konservburkar och andra burkar oj, oj, oj! Körde hem från Stockholm vid fem, det var MAMMA-Taxi- bilen och några andra taxibilar ute. Solen på väg upp och motorvägen öde. Då skulle man hellre ha suttit i en Corvette än i en Seat :). Tillbaka i Marias lägenhet, somnar om på soffan. Hade jag haft en Corvette hade jag fortsatt att kört och mött morgonen i Nynäshamn. Måste nog gör en sådan cruising när det blir semester....

Tjugo i åtta ringer en kollega och väcker mig, hon mår dåligt. Jag slänger i mig fukost och borstar tänderna, är på jobbet innan åtta. Tar vikarierollen och har en och enhalv timme idrott med dem. Efter rastvakten klockan tio tar jag mig en joggingrunda på en halvmil.

Sen blir det fritids. Vi gjorde häftiga bilar i papper, det pratades om Corvetter och lackade bilar. Både tjejer och killar var engagerade.


Min underbara bil.

Ett gäng på fritids arrangerade ett bröllop. De skulle gifta bort mig med den manliga fritidsledaren på skolan. Undrar om det är Corvetterna som lockar. Frågade barnen varför just mig, det finns ju andra ? Ja, men du är ju snyggast i staden!!! Okey, jag ställer upp på giftermål med blommer i håret, bukett i handen, ring på fingret och ris i håret. Kocken tyckte det var en kul idé så barnen fick ris av honom. Ska nog prata med arbetskyddsombudet i morgon :)


Bruden.......PS! Kolla ringen ;)

Efter jobbet och vikarie som städare dessutom behövde jag ego-tid igen. Åkte till gymmet och tränade i en och en halvtimme- Fick dessutom trevliga sms om att en kille verkligen har satt igång med att få ordning på sin Corvette. Mer/fler Corvetter på vägarna i sommar, det är målet....

Hemma vid åtta och ska steka lite mat, då kommer Ann och Peter förbi. Trevligt med lite fikabesök. PG ska laga Ann´s bil som vi tillfälligt lagade vid en trottoarkant, ny rem på väg hem från staterna. Vilken dag det blev, en helt vanlig torsdag !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0