11,5 timmar en lördag.....

Var hela lördagen i garaget med avbrott för tomtegröt i köket med mamma och pappa. Jag var ute i garaget redan 07.20 för att fixa med lite småsaker på bilen.





All gummi och plast detaljer ser ut som nytt, fast det är saker som inte ögat kommer att se. Men som jag vet är rent och snyggt bakom hennes yttre vackra fasad.





 Pappa var ute klockan tio hos mig i garaget och då satte vi igång med att montera dit kylare, kylarkåpa och nya slangar. Vi hade dock monterat dit kylarbalken någon helg innan så den fick vi åter lossa på för att få dit kylarkåpan. Mycket jobb och piller för att få allt att fungera. Satte dit nya kylarslangar GM orginal tillbehör och monterade tillbaka motorhuven.











Lackade fästena till kylaren mattsvarta, ser ut som nytt. Slipade bort gammal rost först .......självklart ;-)





Jobbade hela långa dagen, min pappa är otrolig.......att orka så mycket vid hans ålder........







Sen kom Tobbe och hälsade på i garaget och fick hjälpa till och jobba. Han hade kört go-kart under dagen med Corvetteklubben.



Då var jag trött.......klockan började närma sig nitton noll noll. Då fick man sms från några klubbkamarater som satt på krogen och tog en öl innan julbordet med Corvetteklubben.



Pappa började också bli trött......och



.....mamma som är pressfotograf numera i garaget.



En rätt nöjd tjej över dagens arbete :-)


Kommentarer
Postat av: peterP

Den kommer att bli en av dom finaste på 70 talet tror jag

Hoppas att man får en inbjudan snart så man får se pärlan

2010-12-01 @ 17:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0