Klass 2

Igår var det klass 2 varning i området där man bor. Var ute med barnen och gjorde snölycktor, riktigt mysigt med oväder om man har rätt kläder på sig och inte behöver vara i trafiken. Många var försenade hem igår. Det låg både bilar, bussar och lastbilar i diken eller på tvären i en backe eller kurva. Jag fick testa den nya bilen i ovädret.

Ja, mina föräldrar är som alla vet vid det här laget alldeles för snälla. I måndags kväll kom pappa och mamma ut med en ny vinterbil som jag kan ha till jobbet. Den stora gröna står utan fjärde växeln och Corvetterna är avställda. NissePisse är skrotad så nu blev det en Toyota.

My Toyota is fantastik



Idag ska jag till min sjukgymnast och kolla mina axlar och nacke. Man mår alltid bättre när man varit där. Ska försöka hinna träna oxå. Känner samtidigt att någon förkylning håller på att spökar i kroppen, får se om det blir något av det.

Kylaren ska jag nog renovera och lacka själv, det får bli nya slangar och klammrar istället . Det är inte många som renoverar kylare idag så det är både svårt och dyrt. Spar mina pengar på det. En kylare är inte svår att plocka den så då får jag väl renovera, eller köpa en ny nästa år eller till nästa vinter. Kan ju bli tidigare om den läcker som ett såll. men jag tror att det är slangar och klammrar som inte är helt täta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0