Söndag 31 okt

Sista dagen på denna månad, Corvetterna är nu avställda. Vaknade i Bromma och åt frukost med mamma och pappa. Riktigt mysig morgon vid köksbordet med tända ljus och mörker utanför. Nu är det vintertid som gäller. Tog sen bilen och åkte hemåt......handlade lite på väg hem.

Möte hos mig med Jerka och Ove, vi planerade upp lite träffar för Oldies under 2011. Jag hade kokat kaffe och bakat äppelpaj med vaniljsås......riktigt gott. Alltid lika trevligt att prata bil och träffar....jag är nog skadad, biltokig. Tidigare när jag precis kom hem hade Tobbe en kompis här som visade sig vara intresserad av Cheva -38 för att bygga en HotRod av, samt intresserad av att titta på mitt projekt med Corvetten. Han hade hört om det  ;-) .......kul att folk pratar om mitt lilla projekt.

Sen blev det söndag på riktigt, måste hämta ungdomar vid pendeln, tvätta, ta hand om disk och städa. Är mamma borta så förfaller dettta, dessutom kom maria med två Ikeapåsar med tvätt. Men jag jar faktiskt lovat att vara hennes tvättkonsult, Oj! vad fint det lät. Vill verkligen inte att hon ska vara i en sunkig tvättstuga i VH.

Hemma i Bromma hittade pappa min gamla meckaroverall som jag hade för tjugofem år sedan, den hade jag när jag låg i garaget och meckade vintern 1985


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0