Tisdag 2 november

Öppnade på jobbet. Lagat mat till alla barnen idag med, disk och mellis. Startade en pingis-skola för de som ville och sen var det filmtaijm med pop-corn på eftermiddagen. Vilken toppendag för barnen. Efter jobbet hämtade jag Maria i Västerhaninge, hade lovat henne att följa med till IKEA.



Vi köpte gardiner och gardinstänger till hela hennes lägenhet och mycket annat. Var där till de ropade att det var femton minuter kvar till kassorna stängde. Ut i ett spöregn och glada över våra inköp sjöng vi Singin in the rain. Körde hem Maria, hämtade en kompis till henne i Farsta som skulle låna kläder av Maria. Man är som en egen liten Taxi-rörelse.

Var och kollade sängar på Sova-butiken, fick mig en sängskola.
Man går runt och provligger olika sängar och får information och de ser hur man ligger i dem. Hur ryggraden ser ut, om man ligger rakt med den eller om man skjuter upp en höft eller axel. Vilken upplevelse det var. Trodde innan att en säng är ju en säng, det kan ju inte skilja så mycket. Men fel, fel, fel,fel........alla var olika. Hela sängskolan tog en timme och tjugo minuter.
Jag provade fem olika sängar.....

1. Hästens


2. Jeensen


3. Tempur


4. Carpe Diem


5. Hilding


Alla sängar var ställbara i olika matrial och prislägen......det är bara att utvärdera och fundera. För mig var valet rätt enkelt.....en av sängarna är klart överlägsen :-)  så är det!!!!!!!

Hema sent och somnade som en stock i min gamla säng från JYSK som är arton år och kostade då 1495:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0