Söndag 7 november

Uppe tidigt igår morse och letade död mus/råtta på min toalett. Den ligger död någon stans och börjar lukta riktigt illa. Det blev storstädning av hela toaletten, utan resultat. Tror den ligger mellan yttervägg och innervägg....luktar som så(doften kommer därifrån). Sen blev det fika och lite bloggande.

Pappa var ute hos mig tidigt, tror inte klockan var mer än strax efter nio. Vi gick ut i garaget och monterade dit den nya kylarbalken som han hade med sig. Den passade perfekt :-) Vi monterade inte dit kylaren idag för den ska in på genomgång hos en kylarerenoverare. En granne kom förbi och han hade ingen aning om mitt lill/stora bilprojektet och att jag hade köpt tillbaka min gamla Corvette. Han tyckte det var riktigt kul och häftigt, hur hade jag kunnat få tag i min gamla bil??? Ja, de du!!! Tack vare Pär och Corvetteklubbens matrikel. Viken tur att den bibeln finns. Kanska ska tro på den, den kan nog ge både svar på livet och kraft till livet.



Min eller Corvettens nya kylarbalk sitter som en ¨smäck¨där den ska sitta. Passformen var helt unik. Allt gick som på räls med lite hjälp av verktyg.





Min underbara bil ..... vad har jag gjort med dig ???? Du ser verkligen ledsen ut!!!



Rostskyddsbehandlade stötfångaren till Corvetten.......och sen......



....lackade jag den matt svart........fint som snus :-)



Pappa inspekterade resultatet och jag fick godkänt.



Jag lackar stötfångaren efter att badat hela eller halva håret i kylarglykolvatten och olja. Man är som en riktig kvinna......lika vacker som vanligt  ;-)

Lyckades dessutom tvätta fyra bilar tillsammans med pappa, innan det var dags för minusgrader ute igen. Vi hade det riktigt bra i solen och det kändes inte som om vi var i november månad. Vilken underbar söndag......vilket resulterade i en underbar helg när man slogut det man gjort denna helg och utvärderade det.

Ha en riktigt bra arbetsvecka, nu är det - 10 grader ute.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0