Mer saker ......

Mer saker levererade igår kväll av pappa, innerlisten till bakfönster kom i en stor platt kartong. Den gamla råkade billackerarens son på tre år ha i golvet, den gick nog i minst tio delar om det räcker. Den gamla listen var nog påverkade av ålderdom och sol, sprack som ett kristallglas som åker i golvet..


Min nya list till bakfönstret.

Sen hade pappa med sig färg som han beställt via sina plåtslagare i Spånga. I morgon ska jag lacka stötfångaren så den inte ska bli påverkad av rost inom de närmsta åren. Ska lacka den mattsvart oxå. Hoppas jag kan göra det utomhus i höstsolen.



Igår kväll hade vi skaldjursafton hos oss, idag vil pappa och mamma att jag ska ta mig in till Stockholm. Ska bara försöka löpträna innan. Det är något speciellt som de ska visa mig , de är som två barn på julafton, de tisslar och tasslar om något, och jag vet inte vad????

Pappa hade med sig sin bil igår ut till oss så nu ska den få lite vintersömn och pyamasen på när vi tvättat av den. Tyvärr är skogens vägar lite fuktiga och vägbanorna redan fulla med salt efter de dagar och mornar som det varit vinter på besök i Svedala. Hans bil är inte riktigt ren, men vi ställde av den igår kväll så nu är den på väg in i dvala.

Min lilla grå fick jag försäkringen på igår och på vardagsbilen i tisdags.....hur ska ekonomin gå ihop??? Det värsta är nog att jag var olydig igår och råkade gå in i en skoaffär, kom ut med två par stövlar som var så fiiiiina och snygga :-)........men jag tyckte jag behövde dem som plåster på såret efter allt med olyckan. Mamma höll med igår kväll när jag visade henne dem......hon tyckte de var snygga och jag var värd dem.

Har en kompis som är värd tusen krya på sig-tankar, han ligger på sjukhuset, hoppas att allt blir bra.

Oj, vad jag skriver.......nu ska jag ta mobilen och lurarna och joggingkläderna på mig och bege mig ut på löparrundan. Sen Stockholm men mamma och pappa, sen Helene och imorgon????? Vi får se.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0