Rost i kylarbalken



Igår morse började jag att slipa bort rost från stötfångaren, kom inte så jättelångt men en liten bit på vägen. Ut kom pappa och mamma för att tillbringa en dag på landet. Pappa hade med sig mina tröskel-ilägg, lite mera bling-bling till bilen. Tycker nog de passar riktigt bra så de kommer jag montera dit när det börjar nalkas småmecking, när projektet lider mot sitt slut.

Så här ser det ut innan......


och så här efter.......


Man ser inte att det står Corvette därför blixten har slagit sönder bilden helt :-(

Det är iaf samma typsnitt som den kromade listen till fläktkåpan i motorrummet.......



Sen började helvetet denna lördag. Pappa och jag skulle ta bort kylaraggregatet för aircondition och vad upptäckte vi DÅ????? Jo, totalrostig kylarbalk. Det blev att tappa ut kylarvatten och montera bort kylare och hela kylarbalken. Vi håll på till tre då vi tog en fikarast för att vila våra ryggar.







Sen skulle vi gå på det helt otroliga jobbet att montera tillbaka strålkastar-lycktorna. Det är då verkligen inte det lättaste att göra. Tror till och med att pappa och jag skällde på varandra för första gången under den här tiden. Förlåt pappa ;-) Det är verkligen ett jävla pillerjobb att få dit dem, trångt och eländigt.







Sen var det lite finjustering så att de skulle sitta i mittposition.







Vi avslutade dagens arbete med att torka och skura golvet som var fullt med glukolvatten.



Torka, torka, torka.......



Sen skura, skura .......fint ska det vara :-)





Fick telefonsamtal medan jag läste verkstadhandboken i baren....dock ingen dricka idag ;-)



Sanerade händerna på kvällen, men orkade inte tvätta håret. Kan säga att håret luktade gott av glukolvatten och olja. Sov som en prinsessa i min säng och var helt slut efter dagens arbetspass på nio timmar. När vi kom in hade mamma och Tobbe lagat middag och den var jättegod !!!! Att pappa orkade vara så länge i garaget är ju ändå mer otroligt, han är helt otrolig min pappa.

Kommentarer
Postat av: Mats

Vilken ork ni har! Det kommer bli så otroligt bra detta när det blir klart! Keep up the good work!

2010-10-24 @ 18:33:00
Postat av: Lasse

Kanske bättre med lite rost i kalsongerna än i kylarbalken.

Har inte glömt dej, följer ditt projekt.

Lasse

2010-10-24 @ 21:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0