vilken lördag....



Den här lördagen blev åter en lördag att minnas. Uppe tidigt och rodda hem allt till cruisingen. Var i Botkyrka med kaffe och hembakat klockan nio för att möte mina Corvettevänner som skulle hänga med på en Oldies aktivitet. Det blev mingel och kaffe, sen ledda jag karavanen ner mot Södertälje och när vi skulle passera klaffbron så hände det!........broöppning. Vi stannade hela gänget och jag gick ut och fota, då blev det fart på byggjobbarna vid bron och gubbarna på väg till systembolaget. Åhhh det är en brud!!!! snygg bil!!!!!du kan fota mig med!!!!! osv.





Körde vidare när bron gått igen mot Scaniarinken, upp Strängnäsvägen till Nykvarn. Över motorvägen och till Järna. Stannade vid Järna på en bensinmack och ett gäng glada japaner kom springandes för att fota och de tjattrade på som ett gäng fåglar.



Sen åkte vi vidare till Skanssundet för en hamburgare och fika, lotteri, mingel och guidning av bränneriet. Solen var nu riktigt skön och alla cabbar var nere och luckorna plockades bort. Var förbi Ivans grav och sen åkte jag in mot Stockholm.















Åkte runt på stan, stannade en sväng hos Lasse och pratade bort lite tid.
En kille i Jaguar cab kaxade lite med mig och smålog, vi buskörde ut mot Bromma, han hade en glad min när vi skildes åt. Kul att glädja varandra för jag tyckte han såg så sur ut när han satt i bilkön och spännde sig i sin bil. Åkte sen ut till mamma och pappa med present från Lasse och där tog jag en god kvällsmacka med te och skorpa. Pratade bort halva natten och sen tog jag mig en till sväng på stan.

På väg hem i natten fick jag häng av en svart Corvette till Tumba där jag stannade för att tanka igen. Vilken kväll och natt.......jag lever!!!!!!för det här :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0