Doft......på G...från G

Det doftar överallt, det doftar gott, gott, gott.
I handskfacket på min Toyota finns en gran......


i min älskade Transport doftar det gott. Dessvärre är den trasig igen. Höll bara för en resa fram och tillbaka till Jönköping. Inte roligt, inte roligt. Men det doftar gott även om bilen är trasig.



I entre-hallen till huset hänger en gran och på kontoret en gran. Jag har funderat lite över dessa granar som sprider en härlig doft. Varför har jag dem ???? Mina tjejkompisar köper doftljus och tänder, jag har inte ett litet doftljus någon stans.

C4:an luktar gott och C3.an oxå.

OLJA från meckade händer luktar gott.

Mitt citronträd doftar gott......

  men det är ingen GRAN !!!!!

Köpte en lavendel på stam till sovrummet. Lavendel ska ha lugnande effekt, får se om det är så. Det står där och doftar gott fast det inte heller är en GRAN.




Får se om man kan bli lite lugnar i all stress som råder, ska man tro att det har lugnande effekt. Vaknade iaf kvart i fem i morse. En halvtimme tidigare än vanligt. Har satt på en tvättmaskin, vikit tvätt, druckit te, bloggat och nu är kaffe på gång. Klockan är snart sex och efter kaffet ska jag ut och prova löparskorna.

Annars går man väl in i väggen och drunknar ????????ha ha ha vilket uttryck !



Mitt Olivträd som inte heller är någon gran kommer att dofta såpa. Jag har dränkt det i en hink med såpa för att se om jag kan bli av med all ohyra. Den har fått sköldlöss och undrar om det blir några oliver på det efter denna behandling. Förra året fick jag en oliv.......till MIG!

I helgen ska jag riva ut köket och så ska jag hinna klämma in en fest på lördag kväll och så vill jag åka in till Stockholm hetaste gata nu sommartid på fredag kväll. Alltså gatan heter SVEAVÄGEN..... och nu är vi på G.

Nu har jag fikat och ska dra en löparrunda......klockan är tio över sex.

Kommentarer
Postat av: Mats

Blir det fredagscruising? Vädret verkar ju bli bra så jag tänkte åka in en sväng.

2011-04-28 @ 07:37:18
Postat av: Helene

Vad har hänt? Inget bloggande:o på 2 dagar!

2011-04-30 @ 14:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0