Långfredagen.....

Långfredagen blev riktigt låååååååång.

Var uppe klockan fem och tog min morgonfika. Duschade och packade lite kläder till kvällens middag och övernattning på hotell i Jönköping. Fixade en fikakorg till resan oxå. Sen kom min mamma och pappa och åkte med i min bil. De hade bestämt sig för att följa med till Elmiamässan i år. Vi lämnade parkeringen klockan sju, tankade i Östertälje och skulle hämta Ann på vägen. Mitt lokalsinne i Södertälje är minus tio, så vi hamnade på fel väg ut ur Södertälje, men med lit guidning på telefon till Tobbe så hittad vi rätt väg ut och kunde hämta upp Ann. Nu vart vi en halvtimme sena pga felkörning, vi som skulle möta upp två bilar till utanför Järna för att köra en liten minikaravan gick  självklart åt pipsvängen .

I Nyköpingsbro kommer en Corvette i full fart nerför påfarten, jipiiiii. Vi har hittat dem och man fick något fint att vila ögonen på. Vi stannar inte för fika, utan fikar under gång i bilen och parkerar tillsammans på Elmia för att gå in.





Kö för inträde.........

  Entré 250:- för en hel dag med bilar och rabattkuponger!





Klubbens monter på Elmiamässan !!!!!

Träffade så många trevliga klubbkamarater på mässan. Fick kontakt med ett företag som syr upp bilklädslar, ska troligtvis låta dem göra mina stolar fina.



Träffa gänget från Sundbyberg. Sen Robban, Bosse, Tommy, Staffan och äntligen Åke. Träffade en kille som brukade stå som liftvakt i Idrefjällen som man brukade slänga ett par ord med. Sen var det fullt med klubbkamrater i klubbens monter samt vår president för klubben.

Kollade i alla hallar och blev lika imponerad av alla bilbyggen och ljudbyggen. Kollade klassikeravdelningen med vackra bilar och alla tillval av kläder och reservdelar.

Hamnade hos Håkan och Tobbe ett par supertrevliga killar från Skåne som gjorde mig så glad. De hade ett par av mina ventilkåpor som jag hade varit sugen på en längra tid. Det blev inköp av kromad oljesticka och lite annat.











Mycket handlande hos dem i ders monter, och trevliga att göra affär med. Ska du köpa något cromat så kontakta dem och få bra support. Företaget heter MOTORDEPÅN och ligger i Skåne.

När klockan var fram mot fyra ville gänget dra sig till hotellet, men jag kände mig fortfarande inte klar med mässan. Jag tror jag är lite skadad av dessa bilar. Kan bara gå omkring och njuta av dessa skönheter hur länge som helst.

Det blev iaf hotellet och förfest på rummet.



Sen var det bara tio minuter kvar till vi skulle gå till restaurangen, så det blev snabba bud. Duscha, byta om till andra kläder och snygga till sig lite. Kom sen till krogen som vi bokat bord hos. Vi var tretton personen som fick sitta runt ett stort kvadratiskt matbord och hade en toppenkväll ihop med god mat och dryck. Vår kypare tyckte jag skulle dricka vatten. Undrar varför? Hade jag förfestat så mycket ? Jag drack iaf vatten hela kvällen medan de övriga drack vatten med alkohol i. Jag ska tacka kyparen för det, för så trevligt och roligt vi kunde göra av att bara jag vart serverad vatten går till historien. Han hade rätt !! Han serverade mig vatten , vatten och vatten. Vi var ju på stans bästa krog som hette vadå??? Ja, Aqua.



Länge sedan man ätit så gott som HÄR !!! Åt deras plankstek och det var helt underbart god. Vilket kött !!! Fast jag valde genomstekt som passar mig bäst. Hela gänget på elva personer pratade om hur fantastisk god mat det var. Vilken avslutning på en lång trevlig dag. Vi han med lite småmingel i hotellets bar innan det blev sängen på hotellrummet.

Kommentarer
Postat av: Helene

Hi hi hade du druckit så mycket att du inte märkte att vi var 13 vid bordet...som nattvarden...vem är judas?;)

Skämt å sido tack för en trevligt sällskap och helg! De dom inte vet på restaurangen är att du är likadan med whisky eller utan:)

2011-04-24 @ 09:36:26
Postat av: Ann-Christine Westlund

Jag blir lite avundsjuk när jag ser bilderna från Elmia. Men jobbet går före detta år, har en hel del deklarationer som ska vara klara före sommarmötet i Sunne.

Ha en bra dag!

2011-04-25 @ 09:09:51
URL: http://vettarna.blogg.se/?tmp=25090657

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0