påskafton

Vaknade på rummet och kände mig faktiskt ganska så utvilad trots en natt utan sömn. Jag gick och la mig tidigt ( innan tolv, som Askungen ) men vaknar klockan ett av att Jerka står och hoar rakt ut in i mitt rum. Sen vaknar jag av allt som händer på staden, musik från raggarbilarna som verkar ha sin raggarunda precis utanför vårt hotellfönster. Allt liv från gatan när klubbarna stänger, samt de som ramlar hem i korridoren för att leta efter sitt rum. Äter iaf en riktigt god hotellfrukost, det var nog en av de bättre servrade......där fanns allt. Sen plocka vi ihop våra saker och tar en sväng på staden, alla mår inte lika bra i gänget utan måste ut och lufta sig innan hemfärden. Jag lyckas hitta en riktigt snygg tröja i en affär.......min budget går åt fanders.

På väg ut ur Jönköping är det full sommar och man ser mycket sommarbilar som cruisar omkring.





Vättern ligger som en spegel i solens sken......

Stannar i Nyköpingsbro för att fika och äta glass, möter upp Helene och Jerka där. Sen är det full fart mot Södertälje och handling till påskmiddagen i morgon.

I Rosenhill, ungefär en mil hemifrån börjar min bil att låta konstigt. Blir att ta den till killarna på verkstaden igen. De som satte i en alldeles ny växellåda i förra veckan. INTE KUL :-(

Väl hemma blir det en paus i solen, innan jag lyckas fylla tre flyttkartonger med glas och annat från köket. V
Det nya köket kommer vecka nitton och det är en hel del som ska göras.

Sen blir det sill-middag och sängen. I sängen öppnar jag bloggen och hittar ee trevlig kommentar från killarna i montern där jag köpte allt mitt kromat hos. De har lyckats hitta min blogg, kul !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0