påskdagen

Upp tidigt som vanligt, kan inte sova på morgonen. Vaknar vid kvart över fem som vanligt och det bara krypar i kroppen för att göra något. Var uppe och bakade tårta och paj medan jag fikade, innan bloggningen. Klockan nio åkte vi till båten för att polera och cleana den. Jobbade som bara den fram till halv tre, TRE måste jag vara hemma för fyra kommer gästerna.

Klockan tre är jag hemma, in med revbensspjäll i ugnen. Sen kommer barnen, nej sen kommer sex stycken UNGDOMMAR hem. Det blir drag i köket.......skagenröra, kycklinglår, krabbfichpaj, såser, tårtan ska läggas i mellan och det ska dukas ute. Ut med köksbord och alla stolar. Vi blir fjorton personer på middag. Äter ute i solenn och har det så skönt. Sen är det bara att ladda diskmaskin och fixa fika. Ja och gömma påskägg till sju ungdommar ute i skogen....hihihi det ska bli svårt för dem att hitta!!! Slutar i köket klockan kvart över tio med allt som ska göras, och upptäcker att jag inte hunnit byta om. Jag har mina meckarkläder på mig som jag hade vid båten idag när jag polerade. Ja, ja, ja ......typiskt MIG !!!!




Använde autosol till vattenlinjen på båten och den blev så fin och vit. Autosol måste vara guld värt, fungerar till det mesta. Använder det i köket till min spishäll oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0