rekond.....



Rekonda överallt igår. Bilen fick sig en vårstädning ......dammsög och dammade ur min Transport så nu är den så Fiiiiin och ren. Den stå där nytvättad och med sommardäcken på. Allt klappat och klart för Elmia. Har bokat mat efter Elmia-mässan med hjälp av Molle, en kille från Jönköping som är Skräckens polare. Han har visst en Corvette han också, ska bli trevligt att träffa honom.........har pratat med han i telefon bara. Verkar mycket trevlig. Polarna från nacka har bokat hotellrum så det kan inte bli mer än BÄST nästa helg, jag längtar.....vi är femton pers som ska ut och äta tillsammans. Riktigt trevligt. Först Elmiamässan, sedan mat och sen sova kvar och kanske ett till besökpå mässan beroende på hur mycket det är att se. Förra året hade jag nog kunnat varit där i två dagar.





Igår var jag uppe klockan kvart över fem en lördag och rekonda kontoret också. Lyckades kasta sex kassar med bara  papper och skräp från kontoret.......helt otroligt skönt. Vårstädning.

Städade också ur växthuset, så nu kan man gå upp och sätta sig och ta en morgonfika där. Alla vissna löv från mina vinrankor är borta !!!! :-)

Tog mig en liten rast i solen och solade nästippen och kinden en stund, det gjorde visst Huddinge-polaren också.

Igår var grannen ner och tog en öl, han har ägt en trimmad Mustang i fjortondagar och säger att han redan har ledsnat på den. Jag tror han ska köpa sig en Corvette, så håller lyckan i sig längre. Ett litet tips bara....

Vaknade kvart i tre i morse av ett litet SMS. Hej mamma jag kommer hem och sover, bara så att du vet det så du inte tror att det är inbrottstjuvar. Jag som trodde det en gång när jag inte visste att hon skulle komma, och jag trodde att de höll på att sno Svarten. Hon har visst inga bromsar kvar på sin bil, så idag ska vi plocka den hjulen och kolla vad vi behäver köpa. Hon fick nya däck i onsdags och det visade sig att bromsarna på ena sidan är dåliga. Söndagsarbete och ett besök hos Mekonomen kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0