13 timmar

13 timmar på jobbet igår. Jag som inte skulle börja så här, att arbeta i 200. Nu är jag igång som vanligt och semesterlunken om jag nu hade någon är borta ! Har ju faktiskt varit igång hela semestern, inte haft semester på någon badstrand eller båt som tidigare semestrar. Utan iår har det varit semster med bilen på vägar, parkeringsplatser och med bilintresserade människor. jag fattar inte att det är en vecka sedan man var i Rättvik och satte sig hellre i skuggan än i solen för att det var så vamt. Jag som ändå älskar solen och värmen, och aldrig väljer skuggan. 
Igår när jag stog i köket på jobbet och lagade mat slog blixten ner i vår telefon i köket och ett blixtsken stog som en ljuskvast ur telefonjacket precis bredvid mig i köket. Jag skrek och det gjorde barnen också för all el gick i hela skolan. För att de inte skulle bli mer uppskrämda så började jag att skratta och då var allt lugnt. Det ös regnade och haglade och blixt med dunder hela eftermiddagen. Målade en del fönster på skolan efter jobbet och sen var det möte. Helfull dag på sin arbetsplas..............

Barnen gjorde en snögubbe vid tre tiden på eftermiddagen och när jag gick hem klockan nio var det fortfarande spår av den....................



Snö och kyla igår onsdag, sol och värme förra onsdagen i Rättvik.



Min älskade grå Corvette i Rättvik under Classic Car Week.

Måste bara lägga upp ett underbart foto från i måndagskväll då jag tvättade min lilla älskling efter ovädret på Barkaby under söndagen. Stog där efter jobbet och tvättade bilen i solens nergång.............



Nu börjar det dra ihop sig till Mantorp och helgens utmaningar. Har ännu inte bestämt mig om jag ska köra mina repor på dragracingen. Kan ju vara helt klart superkul...............framför allt vill jag att det ska vara bra väder i helgen så alla kompisar som har värstingbilar får köra av sig!!!!!

Igår blev det inget Persåker, dels var vädret inte på topp och jag hade fullt upp på jobbet. Var på min arbetsplats i trettontimmar, jag tror jag ska ta och flytta dit sängen också.

Nu öser regnet ner och jag som hade velat ta mig en löparrunda i morgonsol ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0