Corvettemiddag............

Igår efter jobbet åkte jag till Skanssundet och åt middag med Corvettevännerna. Kändes så bra efter en bra dag på jobbet. Först så fick jag beröm av min nya chef att jag gjort ett bra jobb och det är jag inte van att få. Sen hade jag en toppenutedag med eleverna i skogen med samarbetsövningar och lekar. Det blev så bra och lyckat, mina två arbetskamrater gav mig beröm för bra innehåll på dagen. Stog och pratade på eftermiddagen med flera familjer och de var så nöjda med verksamheten på fritids. Svarade i telefon när Janne¨Skräcken¨ringde och vi fick avbryta samtalet för att ett barn skriker - Elisabeth, jag måste få en kram innan jag går hem, för du är bästa fröken ! Janne som jag har i luren bara skrattar och säger, att du verkar ha ett bra jobb. Ja, det har jag ! Sen kommer en mamma in på fritids och säger att hon har en present till mig. - Va! Till mig ??? Ja, mycket riktigt............ur fickan på sina jeans plockar hon fram en liten present till mig som hon hade hittat på semestern som jag bara skulle ha sa hon!

Hur gulligt är inte det !!! Blev så otroligt glad, dessutom hade jag inte den bland mina hundrafemtio andra bilar. Det blev en tiopoängare av det !!!



Efter jobbet var det bara hem och byta bil och ett par samtal.........sen ringde en snäll kompis i klubben och berättade om poliskontroll på väg ner mot träffen.................tackar för att man har bra kompisar i klubben också.

Pratar med mamma och då visar det sig att hon och pappa har betalat min stora räkning på Corvettedelar, hur snälla är de ?? Nu har jag ett problem mindre, visste inte hur jag skulle få ihop det heller ! Ser ut som allt går på räls just nu. Får se hur länge det håller sig.



På väg mot Skanssundet.................



Misade färjan precis vid Skanssundet, den hade lagt ut max hundra meter...........sen kom den tillbaka, vi väntade tjugo minuter och vi kunde köra ombord sen. Nu var vi tre Corvetter som tog båten över sundet. Janne som ringde på vägen ner och sa att de var på väg och att vi skulle försöka hålla båten för att de skulle hinna med. De kom i full fart så en gammal dam som stog i kön med sin bil höll på att få hjärtinfarkt när han växla ner och bromsa in. Hon trodde nog inte han skulle hinna stanna innan kön utan mer i kön.



En ren och en smutsig !!!!



En som behöver tvättas ;-)








Jag åt en god räksmörgås !!!!













Corvetter i höst-natten !!! Eller sensommarnatten !!!





Hemåt i natten !!!
När jag kom hem och kollade posten hade jag fått besiktningspapper att det var dags att besiktiga den Grå Corvetten. Jag satt och kollade tider och samtidigt ringde Jerka, vi satt och pratade om ditten och datten. Han hade iaf hunnit fram till bensinstationen i Tumba utan bensinstopp. Jag hittade en tid på bilprovningen på lördag morgonn klockan sju. Ta den sa Jerka, du kommer hinna till Rosersbeg innan nio ändå ! Det är som så att det är fritt inträde till Rosersbeg före nio på lördag för utställare.

Ha en bra dag alla mina vänner !!!! Nu ska jag till jobbet och ha ett tufft idrottspass med mina elever.







Kommentarer
Postat av: Pär

Hej Elisabeth!

Vad kul det är att läsa din blogg och vad spännande det är att följa arbetet med svarten. Själv är jag kvar på ön och börjar nästan räkna dagarna till det att jag får åka härifrån. En ö med 20 stugor och gästhamn som ligger tom i augusti??.

Ha det bra!

Pär

2011-08-25 @ 18:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0