Laban............



Hittade denna underbara lilla pärla i Rosersberg. En Renaut R4:a. Vi hade fullt av sådan hemma, och då menar jag fullt ! Pappa meckade sådan och vi hade olika färger på dem tills han sålde dem. Kommer ihåg att jag och syrran spelade golf på tomten med växelhandtaget. Kallades visst i folkmun ¨paraplytväxel¨. Skulle vara coolt att äga en sådan, men krocksäkerheten är nog - 4.

Igår var jag uppe tidigt, bloggade och fixade hemma. Tog en löparrunda innan jag åkte till jobbet och hade en kanondag med barnen. Vi plockade upp potatis som vi satte i våras så idag ska kocken koka potatis och steka fisk åt oss till lunch.



Efter jobbet var jag hemma hos Maria och hjälpte henne att städa och plocka undan inför flytten till Norge. Hemma klockan halv tolv och uppe idag klockan fem för att fika, starta tvättmaskinen och göra en hel del innan jobbet.

Känns som jag är glad över att hösten är här !! Är så härligt ute................idag ska jag ha två pass uteidrott och imorgon ska jag arrangera friluftsdag i Rudan för barnen på skolan. I kväll är det föräldramöte. Ska sova tidigt ikväll hoppas jag!!!


Kommentarer
Postat av: Roffe

Haha, jag hade en grön när jag bodde i Solna och jobbade i Vallentuna. Satte en konverter i den så jag kunde spela 12V stereo, med extra slutsteg och hemmahögtalare. Gungade bra i takt till dískomusiken man lyssnade på då, BeeGees och Travolta-låtarna....

Jag kallade min för Renault LAJBAN, för den väckte så många skratt och smilband........ Tyvärr drog den 1 liter olja på 4 mil, så den gick hädan efter en vinter.

2011-08-30 @ 23:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0