Måndag den 1:a augusti...

Vaknade vid sju på måndagens morgon på hotellrummet och bestämde mig för att ta på löparkläder och skor. Var ute och löptränade en timme innan frukosten. Sprang runt i Rättvik och utmed Siljan, så härligt. Mötte morgonen och solen, mycket tuff backe upp till Lerdalshöjden, den sprang jag uppför i och tog ut det sista i ork och kraft. Efter frukosten var det gemensam promenad ut på piren för att ta sig ett dopp i Siljan.

Innan vi gick ner på stan ¨pimpa¨jag min Corvette. Det visade sen att fler ville hjälpa till senare under eftermiddagen också. ( Tyvärr inget foto på det )



Det smittar..........fler  ¨pimpar¨sina bilar.



I staden var det full fart med veteranbilsrally och tävlingsstationer.....



Alla gillar solen...........



Maria och jag stannade kvar hela dagen på bryggan. Tog ett piller och hoppade lunchen. Hade fullt upp att prata med olika härliga människor som också kom ut solade och badade.



Sen blev det tre rättersmiddag på hotellet, så gott!! Fast jag åt fisk, omega3   :-)



Jag och en av mina älskade döttrar !!!!



En puss av mamma, får det bli !!!!



........och en suveränt god efterrätt.



Sen gick Maria och jag ner på stan och kollade alla bilar som cruisade omkring i Rättvik.

Fin utsikt över Siljan från hotellterrassen.




Så mycket fina bilar i staden. Lite förtjust i BelAir nu också, med lägprofildäck....helt okey !!



Men detta slår nog ALLT, ALLT, Allt..............en motivlackad Stingray med husvagn i samma stil och motivlack. Ja, det är så att man kan gråta. Så otroligt, vem är du ??? Skulle vilja prata med ägaren för han måste ha så mycket att berätta. Får söka på nätet så kanske man kan bli lite berikad av fakta om dett ekipage.




Full fart fram till efter ett då huvudet värker av alla avgaser, man är inte van att dra i sig SÅ mycket !!!!



Dotter och Mor i Rättviksnatten !!!!





Jag framför hotellet i natten, ser nästan lite tropiskt ut. Hotellet och palmer framför entrén.



Blev en sängfösare innan man hamnade på hotellrummet i sängen.........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0