Söndag 31 juli

Ganska tidigt kom vi iväg hemifrån, tankade bilen i Tumba och drog sedan in mot Stockholm. Klockan var nog kvart i nio tror jag när vi la ut kurs mot Rättvik. Valde denna morgon att åka motorvägen upp till Gävle och sedan över Falun till Rättvik. Så underbart att få trycka i sjätteväxeln och bara flyta fram som på en räkmacka, motorvarvet sjunker från 3500 till 1600........helt uderbart!!! Hade telefonkontakt med pappa och mamma, Lasse och Ingrid, Janne och Andreas samt de vidare mot Molle. Utanför Falun strålade vi samman på en parkeringsruta för att ta fram fikakorgen och sträcka på benen. Jag hade dessutom fått panikstanna innan Falun för att kissa i ett dike................

Här är vi samlade i vår parkeringficka, medan vi står och fikar åker en blå Corvette förbi som senare vänder och stannar till hos oss för att prata lite. Vi träffar honom senare i Rättvik flera gånger under de dagar vi var där.




Maria var med upp och satte sig på direkten i solen för att njuta av solen strålar.



Vi bodde på Lerdalshöjden tillsammans med andra Corvettevänner..........



Jag var direkt nere på stan och kollade in marknaden, allt från kläder till allt annat krimskrams. Tyvärr hade mina kära vänner köpt de samlarrbilar som jag ville ha i skala 1:18



Cruisingen var i full gång...............



När vi kom upp till hotellet så bjöd pappa på en Irisch



Sen somnade man sött efter en ganska lång och intensiv dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0