Söndag i garaget.............

Välkommen till garaget söndag morgon, hade de förfest här igår ???



Kom ut i garaget igår morse och det stog ölburkar och färdiga drinkar på burk överallt. Vad hände ??? Drack vi så igårkväll ??? Jag började iaf med att städa undan sådant som inte tillhör garaget. Sen vart det fint och det var dags att sätta igång med dagens mål.



Måste bara kolla in mina saker som jag hade beställt och inte riktigt sett hur de såg ut. Här är stoppningen till mina nya säten i Corvetten. Kommer nog upp någon centimeter så att jag ser ut lite bättre oxå och så blir det mjukare för baken...............de gamla sätena är ganska nersuttna. Ska leta reda på en bra sadelmakare, har hört mig för hos Alfa bil & båt de skulle kunna tänka sig göra arbetet sa de !



Nya överdrag till stolarnaaaaaaaaaaaa...............
........................och nya säkerhetsbälten.



Gammel-backspegeln och nya backspegeln i kartong, alla tillbehör för att montera backspegeln är också nya. De ligger i små söta påsar så att jag vet hur och var de ska monteras.




Nya emblem ........Stingray till min Corvette. Dessa är inte gratis de heller ;-)




I går morse monterade jag ihop och dit bensinlocket, hade gjort det rent med autosol. Fint som bara den blev det !!!!




Monterade sen dit sidoblinkers bak, baklysen och alla metallringar som ska hålla lyktorna. Lite pyssel med det oxå...........



Fick borra upp de gammla hålen för att det skulle lira bra med varandra ;-)

Känns lite tungt att sätta borrmaskinen i bilen, känns som man gör henne illa !!!



Sen var det bara att sätta dit lyktglasen...............



Linus och Sofia sov hos oss lördag natt till söndag. Linus var glad som bara den. Han köpte sig en ny bil igår. Han var till Göteborg och hämtade hem den igår tur och retur !!!!



Har en ganska TUFF mamma måste jag säga. Tänka sig att hon är sjuttiosju, nä det kan man inte !!!



När vi hade fikarast kom en toppenkompis ( Åke ) förbi,och tog en snabbfika med oss.  Han hade varit i Sundsvall och kört Top-Fuel i helgen. Han är också cool !!!!



Efter fikat kom Hagberg förbi och kollade om vi jobbade med bilen. Just då var det fikadags, men när han åkt hem gav jag mig fan på att få dit Värmepaketet. Pappa och jag svor i kapp, men dit kom det. På rätt plats och ställe. Lite småsvårt och så där, men bra blev det och nöjd vart jag. Sen lagade jag middag till alla och drack inte bara ett glas vin till middagen. Jag firade söndagens och lördagens arbete som jag var riktigt nöjd med



Gårdagens och dagens arbete i garaget gör mig bara glad och lycklig !!!!! Jag är på G.



Maria la sig i solen och sov efter nattens festande. Gjorde man så när man var ung ????? Eller är det så på 2000talet ??? Nä, det är nog som så att man festade och orkade att festa mera när man var ung. Nu är man gammal och grå.............iaf när det gäller att festa. Blir så sliten dagen efter, så man känner sig som nittio ;-)



Idag är det skolstart med upprop, ska baka tårta till barnen på jobbet klockan sju. Sen ska vi fira in höstterminen.

Ska försöka få tag i Pierre idag, har ringt i helgen men inte lyckas få napp.

Kommentarer
Postat av: Mats

Kul att få se att det händer en massa med svarten!

2011-08-22 @ 07:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0