bästa julafton!!!

Det blev nog en av de bättre......kanske tillochmed en av de bästa, ja julafton. Julafton blev jättebra i år. Lugn julaftonsmorgon med barnen, sen en liten runda på en halvmil. Min kropp har stressat av och jag börjar må bättre. Det känns fint!

Jullunch med tomtegröt och skinksmörgås. Vi var tio personer runt bordet, härligt med Chrippa som kommer in och sprider lite tok-glädje. Han har så sjukt härlig humor. Det förta min mamma frågade honom - Har du skaffat någon mer taturering? Hon har full koll på honom. kul med alla som ska ha sin gröt på olika sätt, ungefär som man beställer sin Corvette. Med eller utan options. Någon ska ha sirap och kanel till gröten, en ska ha smör, en ska ha socker och kanel, en ska ha mjölk i glas.......ja varianterna var många.



Sen kom det fler gäster till stugan och då vart det kaffe och kaka. Så´n härlig stämning .......julstämning. Äntligen julafton. Sen Kalle och julklappsutdelning............jag fick en mössa av Maria som hon köpt i OSLO till sin mamma.................



Sen vart det julbord för hela släkten................så mysigt!

Linus kom senare och nu var det bara att börja om med Tomtegröt..
Slutade kvällen/natten med att städa ut huset på disk och sopor/papper........så här ska en riktig jul firas, med barn, släkt och vänner!

Fortsatt GOD JUL...........önskar jag dig!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0