Rött till jul......



Till julen är det mesta rött. Är rött julens färg? Jag gillar inte röda kläder, skulle ta på mig mågot rött idag då vi har julbak på skolan. Hittade jag något rött då ? Jodå! Jag hittade en pikéskjorta från sommarmötetet 2006. Vi var den sommaren på Öland och alla sprang omkring i röda tröjor som små tomtenissar.

Igår bakade jag pepparkakor hemma i två timmar. Det doftade jul i hela huset och om  mig och mina kläder. Blev sugen på glögg, julmusik och allt det där. Men saknar snön så hela stämningen finns ändå inte med i julens förberedelser. I helgen ska det bli gran och lite tid i garaget hoppas jag.



Har iaf gran i bilen. En i Transporten och en i Toyotan. Den granen doftar gott!!!
Pratade med min dotter Maria som jobbar i Oslo och de har SNö!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0