Han stannade kvar........:-)

Igår satt jag nog hela morgonen i telefon med kompisar från Corvetteklubben och med mail och sms. Pratade med mamma och pappa också. Sen kändes det som om jag bara måste UT!!! Solen sken från en klarblå himmel och det var flera plussgrader mot husväggen. Där hamnade jag med en kopp te och näsan mot solen. Ännu mera samtal från klubbkamrater och prat om bilar. Sen gick solen ner och det blev lite kyligare. Jag kände för en stund i garaget för jag måste ta hand om mitt citronträd som inte mår så bra just nu. I torsdags kväll när jag var där och vattnade hade citronträdet fått spinn, en sorts ohyra som jag direkt måste ringa min trädgårdskunniga vän och fråga om hur jag skulle göra. Han sa att jag skulle spola av det i kallt vatten, hur ska jag kunna ta in ett träd som är nästan två meter högt i duschen?????? Då kom jag på att börja torka av med fuktig trasa, men idag kom jag på att man kanske skulle kunna dammmsuga bort spinn och ohyra......



Dammsög alla blad på undersidan och stammen och duschade sen hela trädet så det blev jättevått. Fick torka hela golvet så det blev skurat det också. Men när jag står där och dammmsuger så ser jag............





Min spindel är kvar !!!!!! Han ville stanna kvar i garaget och inte föja med Corvetten på lackering och slipning. Härligt....vad jag blev glad :-) Nu sitter han i taket och bara tittar ner på mig.Då får jag för mig att han kanske äter ohyra så jag tar ner honom från taket ch plaserar honom på ett blad när jag är klar med duschningen.



Visst ser han glad ut......spretar med alla ben. Lördagsfest !!!



La täcket på min C4:a för den ska få sova vidare......inget Corvetteväder ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0