Fredagens paket





Igår kväll var det fest efter en god räkafton. I brevlådan låg ett stort paket nerstucket, tur att ingen stannar och plockar ur det! Hämtade inte in posten förrän efter maten då räkskalen åkte ut i soptunnan och brevlådan kollades en andra gång för dagen. Först kommer posten vid ett, sen kommer citymail någon gång under eftermiddagen. I mitt stora paket låg en nyonköpt samlarbil i skala 1:18. Kändes som det var fest, julafton eller födelsedag. Man blir som ett litet barn när man ska öppna paket. Paket har en viss förväntan på innehållet om det är fint och har de krav som man förväntar. Jag blev mer än nöjd och skickade ett mms till en kompis som också samlar på bilar i skala 1:18. Det gäller att dela med sig av lyckan ibland till sina vänner och resulterade i ett litet kort samtal om att den var helt okey!

Satt och surfade runt igår kväll på nätet på samlarbilar och vitrinskåp. Skulle vilja ha ett fint vitrinskåp till mina 1:18 bilar. Det börjar bli några stycken nu!

Idag lördag var jag uppe med tuppen eller rent av tidigare. Vaknade 05.35 och fixade matlåda och frukost till min stora dotter som kom sent igår kväll och sov i sitt gamla flickrum. Bakade sen två kakor som står i ugnen, plockat ner tvätt från torklinan och vikt. Diskat och tömt diskmaskinen. Nu bloggat och ska snart ta mig en morgonpromenad..........oJ !! Klockan är visst inte åtta ännu....

Ha en bra lördag min vänner !!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0