arbetsbyte och hamnträff


Igår var det en lång och bra och härlig dag..............

Körde ut bilen strax efter sex på morgon............. ut från garaget, semestertider nalkas och inget arbete på jobbet nalaks. Bara sådant man vill göra..............jag hade tänkt hjälpa pappa att måla garaget, eftersom han hjälper mig med bilen. Känns som en självklarhet. Så klockan sju ringde jag på hemma hos mamma och pappa och väckte dem. Vi drack en kopp te ihop och sen var det fram med pensel och målarfärg.



Godmorgon min ¨lilla¨grå :-)



Måste stanna bilen nere vid åkraran för att ta ett foto, I love it !!!




Målade pappas friggebod............han inspekterarde och godkände.........PUST !!!!



Sen skulle jag ta mig en dusch och ta bort lite målarfärg. Min mamma är lite lustig. Nog för att jag är biltokig och duschar i glykol då och då. Men att duscha och tvätta sig rent med en halv bilsvamp som löddrar av bilschampo och vax, det slår nog alla rekord. När jag berättade det så skrattade hon väl och gav mig det dyraste, godaste  duschtvålen man tänkas kan ha......Angel ;-)



Luktar gott ;-)   Sen körde jag pappa in till Odenplan till klockan ett då han skulle till läkaren. Också en självklarhet ....



Stannade till på Sveavägen och ringde Lasse, var förbi honom och pratade lite skit innan jag skulle möta Mats för att samköra till Nyköping.

 

Klätterberg vid hamburgerbaren .....



Tankade bilen i Järna och väntade in Mats. Vi skulle ta det lugnt ner, men jag vet inte vad som hände. Fort gick det, jag låg först och sen hade jag tre Corvetter efter mig. Kul var det och härligt var det !!!!



Vi stog och hälsade alla Corvetter välkomna till Nyköping. Vi turades om vi kontaktpersoner. Jag hade mitt arbetpass innan jag gick till hamnen.



Och JAG var där !!!!



Och DE var där !!!!



Vem gömmer sig här ????



Min logga fast i rött, och min gran......nä inte min, utan hans ;-)





Sen gick vi till hamnen och jag är otroligt kär i dessa vackra båtar. Skulle vilja vara med i ett PokerRun lopp någon gång i mitt liv. Skulle vara en riktig upplevelse. Så här har ni en frivillig passagerare om plats finnes över......ring MIG !!!!



Amerika-dagar i hamnen....fullt med Amerikanare.



En lastbil.....



Min önskepresent.......den är så snygg/tuff !!!



Rå- SNYGG !!!!!





Bilar, bilar, bilar......inte Ahlgrens





Miss Piggy !!!!



Tänk vad de kunde göra snygga cabbar tidigt, öppna luckan och så är taket borta. Ingen ful cab som ligger uppe här inte ;-)



Huvkråka ????!!!!!  Tur det så det inte var en snorkråka........



Ford Focus RS.......inte Amerikan



Min ¨pappa¨ vann pris. En snygg matta till garaget eller sovrummet. Det får vi se var den hamnar !!!



Sen var det hemfärd!!!!



Detta var en bil som fick pappas ögon att göda riktigt mycket......

Hemma sent efter en härlig dag, det sista jag fick göra 1 km hemifrån var att tvärnita för ett stort vildsvin som sprang ut rakt framför min bil. Jag lovar att den var stor, den var JÄTTE stor. Inget att krocka med....jag lovar !!!

Idag vart det en sen bloggning, klockan är snart 23.00 efter en tuff dag....känslomässigt.

Kommentarer
Postat av: Mats

Jag säger det igen! jättekul att få se hur du har utvecklats som fotograf, jätte fina bilder! Det gick fort ner men det gick ännu fortare hem! :-)

2011-07-08 @ 07:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0